Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



TVOŘTE S NÁMI KVALITNÍ OBSAH: VÝSLEDKY ANKETY NA MAGAZÍNU



Od března letošního roku zjišťoval Magazín Healthcomm, člen rodiny odborných edukačních projektů Health communication, mezi lékárníky a farmaceutickými asistenty důležité informace, které ho posunou k atraktivnímu a vyhledávanému obsahu.

Průzkum formou ankety běžel nejen na samotném Magazínu, ale své názory jeho prostřednictvím mohli také vyjádřit účastníci letošních on-line kongresů, které pořádala sekce Healthcomm Professional.

Cílem bylo zjistit, jaké rubriky a témata čtenáře Magazínu nejvíce zajímají a co by si přáli v budoucnu v jeho obsahu najít. Zjištění z bezmála 200 preferencí z průzkumu pomohou redakci lépe sladit ediční plán časopisu s potřebami a zájmy cílové skupiny - lékárníků a farmaceutických asistentů.

Jaká témata by si čtenáři rádi přečetli v Magazínu?

V anketě mohli respondenti napsat, jakou problematiku by si chtěli osvěžit, popřípadě o ní načerpat nové informace prostřednictvím článku na Magazínu. Kde jim chybí informace?

Stejně jako v průběžných vyhodnoceních ankety (po 60 a 110 vyplněných) by čtenáři uvítali více článků o lékových interakcích. Častým poptávaným tématem byly také novinky z lékárenského sortimentu a obecně nové trendy léčby a výzkumy s kandidátními látkami na léky. V pořadí zájmu se pak objevila témata jako alergie, intolerance, kanabinoidy v léčbě, podpora funkce jater nebo tradiční téma, které lékárníky zajímá zejména v praxi, a to je výdej doplňků stravy a léků skupině těhotných a kojících klientek lékárny.

Poptávka po novinkách kopíruje také výsledek zájmu o jednotlivé formy sdělení na Magazínu, kde Novinky ze sortimentu patří mezi stálé rubriky. Nejčastěji respondenti uvedli, že je zajímají odborné články (téměř 65 % čtenářů), dále právě na obsahu vyhledávají rubriku Novinky ze sortimentu nebo Sezonní produktové tipy. Tradičně Magazín boduje u čtenářů se svými soutěžemi, zejména s šesti 3D soutěžemi, které vždy v ročníku proběhnou. Aktuálně "běží" 3D soutěž KDE SE VZALY ŠKOLNÍ TAŠKY? Počty otevření 3D soutěží se drží každoročně na předních příčkách zájmu o jednotlivé nasazené příspěvky na Magazínu. Vstupuje do nich v průměru přes 800 až 900 čtenářů - zaměstnanců českých lékáren.

Magazín čte pravidelně 32 % respondentů a 56, 7 % ho čte nepravidelně. Ochutnávku nových článků a rubrik přináší Magazín ve svých týdenních newsletterech. Pokud krátké anotace lékárníky zaujmout, projdou si i další články z obsahu. Mohou zde najít například i dva letošní seriály, a to výpravnou sérii do historie českých léků od PharmDr. Tomáše Arndta SLAVNÉ ČESKÉ LÉKY, který v září pokračuje již 8. dílem, nebo velmi inovativní formu aktuality ze světa vývoje a výzkumu nových molekul s přidaným komentářem odborníka, Mgr. Karla Šlegra: NADĚJNÉ MOLEKULY. Úspěšné seriály zveřejněné v posledních letech na Magazínu nabízí také samostatná záložka SERIÁLY. Připomenou si tak můžou Zapomenuté lékové formy, Eponyma v lékárně, Minerální abecedu nebo sérii článků o účincích jednotlivých minerálních solí dle Dr. Schusslera z ročníku 2021 (i toto téma se objevilo v TOP 20 preferovaných tématech ankety).

Všechna poptávaná témata si redakce zaznamenala a bude se snažit zajistit autory, kteří se jich ujmou a zpracují je pro čtenáře Magazínu. Jistě se tak zvedne i číslo průměrného zobrazení stránek www.hcmagazin.cz, které je v letošnímu ročníku zatím přes 14.000 zobr. / měsíc.

Redakce Magazínu Healthcomm si výsledků průzkumu velmi váží a zasadí se o to, aby obsah časopisu co nejlépe odpovídal potřebám a zájmům čtenářů. V nejbližší době se zaměří na rozšiřování nabídky článků, jak si je přáli čtenáři v anketě.

Redakce si cení důvěry čtenářů a bude se i nadále snažit o to, aby jim přinášela kvalitní a užitečný obsah! Děkujeme, že s námi chcete tvořit zajímavý obsah! 

Chramst

Zpět

ČESKO ZASÁHLA VLNA ŽLOUTENKY

V ČR přibývá nemocných se žloutenkou typu A i C. Loni testy odhalily hepatitidu C u 1 452 osob – nejvíce za posledních deset let. Do konce srpna letošního roku přibylo dalších 935 případů. Současně se ale navíc objevila plošná epidemie žloutenky A. Od začátku roku bylo hlášeno 1 348 nemocných, což je několikanásobně více než v předchozích letech. „Naše populace je vůči viru hepatitidy A velmi vnímavá, protože od poslední velké epidemie v roce 1979 uplynulo více než 45 let. Většina lidí se tak s virem nikdy nesetkala a nemá protilátky. Proto je ohrožena prakticky celá společnost,“ říká MUDr. Pavel Dlouhý, předseda Společnosti infekčního lékařství ČLS JEP. Hepatitida A má akutní průběh s příznaky podobnými chřipce (únava, teplota, nechutenství, nevolnost, bolesti břicha), následně zežloutne kůže a bělmo očí. Žloutenka typu C naopak postupuje nenápadně a roky ničí játra. Řada lidí tak o své infekci vůbec neví, protože onemocnění probíhá bez bolesti a bez výraznějších příznaků. Testování na hepatitidu C provádějí praktičtí lékaři i specialisté. Anonymně a zdarma je možné nechat se otestovat také v checkpointech, které fungují po celé republice. Vyšetřuje se zde HIV, hepatitida C a syfilis. Hepatitida A se zde netestuje – pokud má člověk podezření na infekci virem hepatitidy A, musí se obrátit na svého praktického lékaře.

ZA VŠÍM HLEDEJ IMUNITU

Druhý tematický on-line kongres tohoto roku spustila společnost Healthcomm Professional 3. 9. 2025. Na webu www.healthcomm.cz poběží celých 30 dní. 2D tematický on-line kongres IMUNITA je určen všem lékárníkům, farmaceutickým asistentům a dalším nelékařským zdravotnickým profesionálům z celého Česka i Slovenska. Akreditováno u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Stále se můžete registrovat. Využijte kód pro přihlášení PHAR25IM a vstup v hodnotě 1000 Kč máte zcela zdarma.

SVĚTOVÝ DEN SEXUÁLNÍHO ZDRAVÍ

S datem 4. září je spojen Světový den sexuálního zdraví (World Sexual Health Day), který od roku 2010 vyhlašuje a celosvětově propaguje World Association for Sexual Health - organizace na podporu sexuálního zdraví jako základního lidského práva. Motto pro rok 2025 zní: „Sexuální spravedlnost: Co pro to můžeme udělat?“ Sexuologický ústav VFN se k letošnímu Světovému dni připojuje zveřejněním edukačních materiálů na webu a sociálních sítích, zahájením kampaně k otevření nízkoprahového Centra psychosexuální pomoci a současně i nabídkou bezplatné anonymní on-line konzultace pro nové zájemce během září 2025. Pro zajištění prvního kontaktu funguje specifická e-mailová adresa: SexPomoc@vfn.cz. Tato možnost slouží jako první vstupní brána pro klienty, kteří se často nacházejí v psychosexuální krizi a potřebují anonymitu.

OČKOVÁNÍ V BENU LÉKÁRNÁCH

Pilotní projekt preventivního očkování proti chřipce proběhne v oddělených konzultačních místnostech Center prevence s poradenstvím v rámci vybraných lékáren BENU v Praze, Brně a Ostravě. Očkování bude provádět vždy praktický lékař, a to během říjnových víkendů od 4. do 26. 10. 2025 v čase 10-18 hodin. Cena za očkovací látku a její aplikaci bude 629 Kč. Pacient bude hradit platbu na místě v lékárně. Očkování proti chřipce mají z veřejného zdravotního pojištění plně hrazeno pouze pojištěnci nad 65 let a zákonem stanovené skupiny. Od 1. září 2025 si mohou dospělí samoplátci ve věku 18–65 let rezervovat termín očkování proti chřipce prostřednictvím webových stránek benuprevence.cz

DOPORUČUJEME