Od března letošního roku zjišťoval Magazín Healthcomm, člen rodiny odborných edukačních projektů Health communication, mezi lékárníky a farmaceutickými asistenty důležité informace, které ho posunou k atraktivnímu a vyhledávanému obsahu.
Průzkum formou ankety běžel nejen na samotném Magazínu, ale své názory jeho prostřednictvím mohli také vyjádřit účastníci letošních on-line kongresů, které pořádala sekce Healthcomm Professional.
Cílem bylo zjistit, jaké rubriky a témata čtenáře Magazínu nejvíce zajímají a co by si přáli v budoucnu v jeho obsahu najít. Zjištění z bezmála 200 preferencí z průzkumu pomohou redakci lépe sladit ediční plán časopisu s potřebami a zájmy cílové skupiny - lékárníků a farmaceutických asistentů.
Jaká témata by si čtenáři rádi přečetli v Magazínu?
V anketě mohli respondenti napsat, jakou problematiku by si chtěli osvěžit, popřípadě o ní načerpat nové informace prostřednictvím článku na Magazínu. Kde jim chybí informace?
Stejně jako v průběžných vyhodnoceních ankety (po 60 a 110 vyplněných) by čtenáři uvítali více článků o lékových interakcích. Častým poptávaným tématem byly také novinky z lékárenského sortimentu a obecně nové trendy léčby a výzkumy s kandidátními látkami na léky. V pořadí zájmu se pak objevila témata jako alergie, intolerance, kanabinoidy v léčbě, podpora funkce jater nebo tradiční téma, které lékárníky zajímá zejména v praxi, a to je výdej doplňků stravy a léků skupině těhotných a kojících klientek lékárny.
Poptávka po novinkách kopíruje také výsledek zájmu o jednotlivé formy sdělení na Magazínu, kde Novinky ze sortimentu patří mezi stálé rubriky. Nejčastěji respondenti uvedli, že je zajímají odborné články (téměř 65 % čtenářů), dále právě na obsahu vyhledávají rubriku Novinky ze sortimentu nebo Sezonní produktové tipy. Tradičně Magazín boduje u čtenářů se svými soutěžemi, zejména s šesti 3D soutěžemi, které vždy v ročníku proběhnou. Aktuálně "běží" 3D soutěž KDE SE VZALY ŠKOLNÍ TAŠKY? Počty otevření 3D soutěží se drží každoročně na předních příčkách zájmu o jednotlivé nasazené příspěvky na Magazínu. Vstupuje do nich v průměru přes 800 až 900 čtenářů - zaměstnanců českých lékáren.
Magazín čte pravidelně 32 % respondentů a 56, 7 % ho čte nepravidelně. Ochutnávku nových článků a rubrik přináší Magazín ve svých týdenních newsletterech. Pokud krátké anotace lékárníky zaujmout, projdou si i další články z obsahu. Mohou zde najít například i dva letošní seriály, a to výpravnou sérii do historie českých léků od PharmDr. Tomáše Arndta SLAVNÉ ČESKÉ LÉKY, který v září pokračuje již 8. dílem, nebo velmi inovativní formu aktuality ze světa vývoje a výzkumu nových molekul s přidaným komentářem odborníka, Mgr. Karla Šlegra: NADĚJNÉ MOLEKULY. Úspěšné seriály zveřejněné v posledních letech na Magazínu nabízí také samostatná záložka SERIÁLY. Připomenou si tak můžou Zapomenuté lékové formy, Eponyma v lékárně, Minerální abecedu nebo sérii článků o účincích jednotlivých minerálních solí dle Dr. Schusslera z ročníku 2021 (i toto téma se objevilo v TOP 20 preferovaných tématech ankety).
Všechna poptávaná témata si redakce zaznamenala a bude se snažit zajistit autory, kteří se jich ujmou a zpracují je pro čtenáře Magazínu. Jistě se tak zvedne i číslo průměrného zobrazení stránek www.hcmagazin.cz, které je v letošnímu ročníku zatím přes 14.000 zobr. / měsíc.
Redakce Magazínu Healthcomm si výsledků průzkumu velmi váží a zasadí se o to, aby obsah časopisu co nejlépe odpovídal potřebám a zájmům čtenářů. V nejbližší době se zaměří na rozšiřování nabídky článků, jak si je přáli čtenáři v anketě.
Redakce si cení důvěry čtenářů a bude se i nadále snažit o to, aby jim přinášela kvalitní a užitečný obsah! Děkujeme, že s námi chcete tvořit zajímavý obsah!
Chramst
Na 140 000 dětí a mladistvých se v ČR potýká s úzkostnými poruchami. Zásadní je včasná pomoc, ale specialistů na duševní zdraví je nedostatek. Národní ústav duševního zdraví (NUDZ) proto zahajuje pro rodiče kurz Bez obav – jak vyzrát nad strachy dětí. Zájemci o kurz se mohou do 6. prosince hlásit na webu https://dzda.cz/rodice. Kurz probíhá zdarma ve 14 městech ČR. Z vyplněných přihlášek odborníci z NUDZ vyberou ty, pro něž je kurz vhodný a nabídnou jim termín účasti. Kurz tvoří 5 setkání v malých skupinkách po maximálně 10 rodičích. Setkání probíhají jednou týdně a trvají asi 2 hodiny.
Zveme vás na poslední letošní odbornou akci z dílny Healthcomm Professional, a to 30ti denní tematický online kongres: Bolest lidského těla v souvislostech. Akce je určena pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály z Česka i ze Slovenska. Zazní například přednášky prof. RNDr. Jana Krejska, CSc. - Bolest: komunikační uzel sdílený imunitou, zánětem a nervovou soustavou, dále PharmDr. MVDr. Vilmy Vranové, Ph.D. - Management léčby bolesti nebo sdělení Mgr. Ondřeje Šimandla na téma periferní neuropatie a neuropatické bolesti. Program a přihlášení na www.healthcomm.cz. Start je 20. 11. 2024. ČLnK akci ohodnotila 11 body.