Magazín Healthcomm, který je součástí rodiny edukačních projektů Health communication, zjišťuje od konce března mezi svými čtenáři, lékárníky a farmaceutickými asistenty, důležité informace, které ho posunou k atraktivnímu a vyhledávanému obsahu. Průzkum formou ankety poběží ještě několik měsíců, aby redakce zjistila, jaké rubriky a témata čtenáře nejvíce zajímají a co by si přáli v budoucnu v obsahu Magazínu najít. Výsledky průzkumu pomohou redakci lépe sladit ediční plán časopisu s potřebami a zájmy cílové skupiny.
Z průzkumu průběžně vyplývá, že Magazín Healthcomm je pro své čtenáře důležitým zdrojem informací a inspirace. Anketu mají čtenáři na Magazínu, mohli ji ale vyplnit také účastníci VIII. 3D 360° kongresu Healthcomm Professional - Berlín a nyní také (až do 27. června 2024) účastníci speciálního on-line kongresu se zaměřením na prevenci kardiovaskulárních chorob - KARDIO 2024.
Ze 110 vyplněných dotazníků vyplývá, že mezi nejoblíbenější rubriky s převahou patří odborné články, druhou preferovanou formou, pro kterou si čtenáři Magazín vyhledají, jsou soutěže a kvízy, kde si procvičí své znalosti z oboru. Mezi TOP 5 článků roku 2024 zatím patří letošní realizované 3D soutěže - Valentýnská a Velikonoční, ke kterým jistě přibude i aktuální verze 3D soutěže - Letní lékárnička. Do 3D soutěží aktivně vstupuje přes 800 čtenářů.
Čtenáři oceňují aktuální informace z oblasti farmacie, medicíny a zdravotnické legislativy. Zajímají je také novinky o léčivech a trendech v oboru představené formou článku. Takové informace například letos přináší seriál Mgr. Karla Šlegra Nadějné molekuly. Řada čtenářů hledá v článcích také praktické rady a zkušenosti ostatních odborníků, které jim pomohou v jejich každodenní práci. Podle měření počtu otevření jednotlivých článků se ukazuje, že nemalému zájmu se těší zejména komplementární přístupy k léčbě a své příznivce mají i články z historie lékárenství a medicíny. Drtivou většinu takových příspěvků již několik let pro Magazín připravuje PharmDr. Tomáš Arndt. Letos se věnuje slavným českým lékům.
A co by to bylo za profesionály, kdyby je nezajímaly Novinky ze sortimentu a Sezonní produktové tipy z lékáren? Tyto krátké informativní rubriky jsou podle průzkumu hned na 3. místě v žebříčku vyhledávaných rubrik Magazínu.
Většina čtenářů na stránky Magazínu (www.hcmagazin.cz) vstupuje z počítače či notebooku (81%), 40 % si ho pročítá někdy i z mobilního telefonu, na tabletu si Magazín někdy zobrazí asi 16 % čtenářů.
V dubnu 2024 bylo celkové zobrazení Magazínu 14 380, v květnu 15 056. Zatím rekordním měsícem zájmu byl březen s počtem zobrazení stránek 15 814. Roste tak průměrné roční zobrazení stránek, které monitorujeme od roku 2016. Letošní rok aspiruje z pohledu počtu zobrazení na rekordní, kdy by se průměrný počet zobrazení za měsíc mohl vyšplhat přes 14 až 15 000. Vloni to bylo 11 259. I za to děkujeme našim čtenářům, kteří zachovávají Magazínu Healthcomm svoji přízeň.
Magazín byl také mediálním partnerem Pharmacy Eventu v Brně a svoji expozici má jako partner i na probíhajícím on-line kongresu Kardio 2024.
Jaká témata by si čtenáři rádi přečetli v Magazínu?
V anketě mohli respondenti napsat, jakou problematiku by si chtěli osvěžit prostřednictvím článku na Magazínu. Kde jim chybí informace? Uvítali by více článků o lékových interakcích, o léčbě chronických zánětů, andropauze, očkování a jeho rizicích i benefitech, Alzheimerově chorobě, obezitě, o syndromu vyhoření, ale třeba také o vlivu modrého světla na stárnutí kůže - což je poměrně mladé zjištění.
V další, jednoduché anketě na Magazínu, se znovu ptáme, na jaké téma bychom měli zrealizovat článek?
Zatím jsou preference tří vybraných témat vyrovnané...
Opakuje se i žádost o více informací z oblasti legislativy zdravotnických prostředků, které se bude letos věnovat celý seriál na partnerském portálu Educomm.cz. Všechna poptávaná témata si redakce zaznamenala a bude se snažit zajistit autory, kteří se jich ujmou a zpracují je ještě letos pro čtenáře Magazínu.
Redakce Magazínu Healthcomm si výsledků průzkumu velmi váží a zasadí se o to, aby obsah časopisu co nejlépe odpovídal potřebám a zájmům čtenářů. V nejbližší době se zaměří na rozšiřování nabídky článků, jak si je přáli čtenáři v anketě.
Redakce si cení důvěry čtenářů a bude se i nadále snažit o to, aby jim přinášela kvalitní a užitečný obsah!
Každý měsíc odměňujeme aktivní respondenty
Vyplněním ankety jste zařazeni do pravidelného losování o měsíční výhru od Magazínu. Z 60 respondentů byli v dubnu vylosováni dva lékárníci, kteří od redakce získali voucher na nákup aromakosmetiky v hodnotě 1.000,- Kč.
Květnové výherce jsme ze 110 odpovědí již také vylosovali, jsou to lékárnice z Litoměřic a Kralup nad Vltavou.
Jména najdete v rubrice Výherci soutěží. Výherci budou o výhře informováni.
Zapojte se i vy! V červnu opět vylosujeme dva výherce.
Napište nám, co vás zajímá a co vám chybí v Magazínu ZDE
Na 140 000 dětí a mladistvých se v ČR potýká s úzkostnými poruchami. Zásadní je včasná pomoc, ale specialistů na duševní zdraví je nedostatek. Národní ústav duševního zdraví (NUDZ) proto zahajuje pro rodiče kurz Bez obav – jak vyzrát nad strachy dětí. Zájemci o kurz se mohou do 6. prosince hlásit na webu https://dzda.cz/rodice. Kurz probíhá zdarma ve 14 městech ČR. Z vyplněných přihlášek odborníci z NUDZ vyberou ty, pro něž je kurz vhodný a nabídnou jim termín účasti. Kurz tvoří 5 setkání v malých skupinkách po maximálně 10 rodičích. Setkání probíhají jednou týdně a trvají asi 2 hodiny.
Zveme vás na poslední letošní odbornou akci z dílny Healthcomm Professional, a to 30ti denní tematický online kongres: Bolest lidského těla v souvislostech. Akce je určena pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály z Česka i ze Slovenska. Zazní například přednášky prof. RNDr. Jana Krejska, CSc. - Bolest: komunikační uzel sdílený imunitou, zánětem a nervovou soustavou, dále PharmDr. MVDr. Vilmy Vranové, Ph.D. - Management léčby bolesti nebo sdělení Mgr. Ondřeje Šimandla na téma periferní neuropatie a neuropatické bolesti. Program a přihlášení na www.healthcomm.cz. Start je 20. 11. 2024. ČLnK akci ohodnotila 11 body.