Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



PRVNÍ VOLBA LÉKÁRNÍKA 2024 POKRAČUJE



Po více jak roční pauze se vracíme k oblíbené anketě První volba lékárníka.

Průzkum odstartoval na e-learningovém portálu Educomm v roce 2018 s názvem První volba lékárníka 2018 a hned v prvním ročníku se ho zúčastnilo 579 zaměstnanců českých lékáren, kteří uváděli své preference u přípravků v 62 kategoriích. V roce 2019 se do průzkumu První volba lékárníka zapojilo již 659 zaměstnanců lékáren celé ČR (461 lékárníků a 198 farmaceutických asistentů). V roce 2020 to bylo 691 unikátních účastníků (468 lékárníků a 223 asistentů), v ročníku 2021 volilo 672 respondentů (503 lékárníků a 169 asistentů) z lékáren celé ČR. V doposud posledním průzkumu v řadě, v První volbě lékárníka 2022, své preference produktům označilo 543 lékárníků a farmaceutických asistentů napříč spektrem všech typů lékáren - řetězcových i nezávislých.

Účastníci z řad registrovaných lékárníků a farmaceutických asistentů na portálu Educomm.cz uváděli z volně prodejných léčivých přípravků (LP), doplňků stravy (DS), kosmetických produktů (K) či potraviny pro zvláštní lékařské účely (PZLÚ) ten, který je pro ně z vlastních zkušeností produktem první volby. Kterému důvěřují a jsou přesvědčeni o jeho benefitech, pro které ho mohou pacientům doporučit pro tzv. samoléčbu. Po kterém sahají i sami, když se necítí ve své kůži.

Všechny předchozí ročníky měly kolem 50 až 60 kategorií, které představovaly obtíže, se kterými klienti do lékáren nejčastěji přicházejí.

MILUJEME ANKETY POPULARITY

Lidé jsou obecně fascinováni srovnáváním. Žebříčky popularity a ankety s výběrem oblíbeného produktu uspokojují tuto touhu po přehledu v dané oblasti a pro osobní rozhodování v případě výběru při nákupu. Nabízí nám jednodušší cestu hledání a usnadňují nám rozhodování. Žebříčky TOP produktů nám dávají jednoduchý a rychlý způsob, jak snadno zjistit, co je "nejlepší", "nejoblíbenější" nebo "nejprodávanější". Ukazují, co si vybrali ostatní.

U odborníků také podtrhují pocit sounáležitosti, možná i potvrzení toho, že i ostatní kolegové mají podobný názor na ten či onen produkt. Možná, že jde o jistou formu zábavného sdílení a mohou vést k interakci. Jak jsme volili v této kategorii u nás v lékárně a jak kolegové na druhém konci republiky?

Profesionálové ve svém oboru disponují hlubokými znalostmi a zkušenostmi s danými produkty. Sdílením informací o produktech, kterým důvěřují, nebo s nimiž mají dobrou zkušenost, přispívají k cenným poznatkům pro ostatní. Tyto poznatky pomáhají zmapovat trendy, preference a vnímání trhu v daném segmentu. Sdílení informací o osvědčených produktech může usnadnit práci ostatním odborníkům a urychlit jejich rozhodování. Sdílení informací o inovativních a užitečných produktech podporuje šíření poznatků a stimuluje další inovace v oboru.

Často se ale ukáže, že vyhrává tradice - tak tomu bylo u řady kategorií průzkumu První volba lékárníka, kdy nebylo výjimkou, že produkt v dané kategorii zvítězil pětkrát po sobě. Zajímavé je také sledovat tzv. „skokany roku", tedy přípravky, které v průběhu let, kdy průzkum První volba lékárníka probíhal, stoupaly po žebříčku nenápadně až na posty nejvyšší.

Zájem o žebříčky popularity a ankety s výběrem oblíbeného produktu je přirozenou součástí lidské touhy po srovnání, usnadnění rozhodování a pocitu sounáležitosti. Pro výrobní firmy jsou ankety cenným nástrojem marketingu a slouží k budováním důvěryhodnosti produktů.

PRVNÍ VOLBA LÉKÁRNÍKA 2024

I když ankety, průzkumy a analýzy mají lékárníci v Educommu (a také na Magazínu) v oblibě, víme, že volit v 50 až 60 kategoriích je časově velmi náročný úkol. Proto anketa prošla inovací a bude letos probíhat ve 4 etapách. Během roku se tedy zrealizují čtyři dílčí průzkumy oblíbenosti, kde budou respondenti volit vždy ve vybraných kategoriích. Přesná pravidla najdou lékárníci na Educommu.

První sada kategorií zná již své TOP produkty ve 23 kategoriích a brzy vás s výsledky seznámíme. První části ankety, která se uzavřela v květnu, se zúčastnilo celkem 515 zaměstnanců lékáren, kteří odevzdali celkem 10 412 hlasů pro První volbu lékárníka I / 2024, kdy mohli volit produkty na prvním až třetím místě v každé kategorii.

 

Druhá sada kategorií v průzkumu Volba lékárníka 2024 je právě spuštěna na Educommu!

VSTUPTE DO DRUHÉ ČÁSTI ANKETY PŘES BANNER:

Těšíme se na výsledky!

Na Magazínu vás s nimi budeme průběžně seznamovat, jak jste byli zvyklí i z předchozích ročníků tohoto nezávislého průzkumu. Články, které se týkaly výsledků v jednotlivých katerogiích, patří historicky k nejčtenějším příspěvkům Magazínu Healthcomm.

-red-

PRVNÍ VOLBA LÉKÁRNÍKA 2024: VETERINÁRNÍ KLOUBNÍ VÝŽIVA
Zpět

KONGRES U VIKINGŮ

Healthcomm Professional zve lékárníky a farmaceutické asistenty na další, v pořadí již devátý on-line 3D 360° kongres, který proběhne od 11. září do 10. října 2024. V prostředí norského hlavního města nabídne akreditovaná akce nejen zajímavé informace o historii a současnosti farmacie království ze severní Evropy, ale samozřejmě také kvalitní odborný program. On-line kongres bude spuštěný na dobu 30 dní a odborný obsah je akreditován u ČLnK (až 14 bodů), ČKFA, SKMTP a POUZP. Registrovat se můžete již nyní na webu Healthcomm.cz

DIGITALIZACE ZDRAVOTNICTVÍ

Novela zákona, která vstoupí v platnost od 1. ledna 2026, reaguje na technický a technologický rozvoj a zavádí potřebné funkcionality pro realizaci centrálních projektů elektronizace zdravotnictví. Mezi hlavní novinky patří například rozšíření kmenového registru pacientů o údaje o zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel a držení zbraní, a také elektronická objednání na vyšetření, elektronická zdravotní dokumentace, portál pacienta, kde bude každý pacient o sobě mít všechny zdravotní informace na jednom místě. Již od 1. ledna 2025 na SÚKL přejde kompetence vést evidenci limitů započitatelných doplatků ze zdravotních pojišťoven na SÚKL. Pojištěnec po vyčerpání limitu nebude v lékárně platit částku do výše započitatelného doplatku, tyto částky obdrží lékárna od zdravotní pojišťovny v rámci vyúčtování. V aplikaci eRecept pojištěnec uvidí, jaký má limit, kolik již vyčerpal a kolik zbývá do dosažení limitu. (MZCR)

DOPORUČUJEME