Nezávislá anketa První volba lékárníka, určená zaměstnancům lékáren, se v kompetenci Health communication vyhlašuje již od roku 2018. V letošním roce došlo k zjednodušení sběru dat, aby pro respondenty byla co nejpříjemnější a nezabrala jim tolik času. Díky této inovaci probíhá anketa ve čtyřech dílčích etapách, přičemž každý účastník může volit v rámci tematických celků i v jejich podkategoriích.
První sada kategorií ankety První volba lékárníka 2024, do které mohli lékárníci a farmaceutičtí asistenti vstoupit, byla otevřena k vyplnění do května 2024 (1. 3. - 15. 5. 2024). Nabídla 4 kategorie volně prodejných přípravků lékárenského sortimentu:
Respondenti uváděli v těchto kategoriích a jejich podkategoriích z volně prodejných léčivých přípravků, doplňků stravy, kosmetických přípravků či potravin pro zvláštní lékařské účely ten, který považují za produkt první volby na základě vlastních zkušeností. První etapy ankety se zúčastnilo celkem 515 lékárníků působících v lékárnách různého typu a formě vlastnictví - z nezávislých, řetězcových i nemocničních lékáren celé ČR. Vždy uváděli produkty své volby na prvním až třetím místě v každé kategorii. Tyto hlasy slouží zaměstnancům lékáren jako cenné informace o preferencích a zkušenostech svých kolegů.
A protož je již několik let patrný vzrůstající trend nakupování veterinárních přípravků v lékárnách a v lékárenských e-shopech, byla kategorie Veterinaria oproti minulým ročníkům nezávislého průzkumu První volba lékárníka rozšířena o podkategorie Kloubní výživa a Péče o srst. Obě nové kategorie nabízejí nesezónní produkty oproti již dříve zařazeným kategoriím veterinárních Antiparazitik.
V kategorii Kloubní výživa zvítězily veterinární přípravky pro péči o pohybový aparát psů pod značkou AlavisTM. Svůj hlas ji dalo bez mála 38 % respondentů, kteří v této kategorii hlasovali. Coby produktu první volby mu bylo odevzdáno celkem 279 hlasů, na první příčku ho uvedlo 193 respondentů.
Veterinární přípravky AlavisTM zvítězily v anketě První volba lékárníka v kategorii kloubní výživa
Jak toto hodnocení odborné veřejnosti vnímáte? Ptáme se Aleše Tomana, obchodního ředitele pro značku Alavis.
A.T.: Velice nás to potěšilo a děkujeme za projevenou důvěru. Spolupráci s lékárníky, stejně jako s veterinárními lékaři, považujeme za stěžejní pro naplňování naší vize, kterou je podpora a prodloužení aktivního života zvířat a lidí.
Co považujete za hlavní pilíře této spolupráce?
A.T.: Na jedné straně je to široké spektrum našich veterinárních přípravků zaměřených na podporu imunity, hojení, pomoc při léčbě nádorových onemocnění, prevenci a účinnou podporu při řešení akutních i chronických stavů pohybového aparátu či během léčby antibiotiky. Druhým pilířem je právě spolupráce s odborníky, kteří dokáží přípravek vhodně a individuálně doporučit.
Jsou pro Vás lékárny důležitým partnerem?
A.T.: Spolupráce s lékárnami je pro nás dlouhodobě velmi důležitá. Naším cílem je, aby každý klient měl nejen možnost produkt zakoupit, ale také měl přístup k odbornému poradenství, které lékárny poskytují. Lékárna je navíc vnímána klienty jako bezpečné, známé a důvěryhodné prostředí... a slovo lékárníka má pro ně váhu!
Předchozí otázkou jsme se dotkli i obchodu. Pojďme se tedy podívat blíže na oceněný sortiment. Jaká je Vaše strategie vývoje veterinárních přípravků?
A.T.: Jsme přesvědčeni, že si každý klient zaslouží tu nejlepší možnou péči, a proto naše produkty naplňují bez výjimky heslo: „Pokud by některý náš produkt šlo ještě zlepšit, udělali bychom to!" Při sestavování receptur vycházíme z odborných studií. Proto veterinární přípravky AlavisTM z kategorie kloubní výživy obsahují aktivní látky jako jsou glukosamin, chondroitin sulfát, MSM, CBD, Celadrin a/nebo patentované kolageny COLLYSSTM a CARTIDYSSTM.
AlavisTM - to nejsou jen přípravky pro pohybový aparát. Co dalšího v lékárnách nabízíte?
A.T.: Mezi klienty i odborníky je velmi dobře hodnocený AlavisTM Sanicell, veterinární přípravek s obsahem IP6 (inositolhexafosfátu) a Ca2+-Mg2+, určený pro pacienty s nádorovými onemocněními a opakovanými záněty. Dále AlavisTM Calming, na bázi bílkovin kolostra, L-Theaninu a thiaminu, který pomáhá zvládnout stresové situace a uklidnit zvířata bez ospalosti a utlumení. Majitelé jej typicky používají během oslav Nového roku, ale lze jej podávat i na zklidnění během návštěvy u veterinárního lékaře, salonu, při cestování nebo jako součást dalších opatření při separační úzkosti. Nesmím opomenout AlavisTM Curenzym, enzymatický přípravek na podporu rekonvalescence a hojení po chirurgických a stomatologických zákrocích, vhodný i jako doplněk antibiotické terapie. A AlavisTM Multivitamín pro psy a kočky, který používáme během rekonvalescence, po porodu, při zažívacích potížích, včetně parazitární infestace, a u seniorů na podporu vitality.
Novinkou letošního roku jsou AlavisTM Oční kapky Premium. Můžete nám je představit?
A.T.: Rádi. ALAVISTM Oční kapky Premium jsou superoxidovaný, pH neutrální roztok s extraktem z Aloe vera. Přípravek je tedy bezpečný pro všechny druhy zvířat, aplikace je bezbolestná, neštípe a nedráždí. Neobsahují alkohol, steroidy ani antibiotika. Využití je široké. Slouží k výplachu svědivých a podrážděných očí a k čištění očního okolí od nečistot a prachu. Což ocení především plemena s dlouhou srstí kolem očí, stejně jako brachycefalická plemena psů a koček, která trpí častými dermatitidami kožních záhybů v okolí nosu. Snižují mikrobiální zátěž v místě aplikace, takže jsou vhodné i při zánětech oční bulvy a okolí. Potlačují projevy tzv. „suchého oka". Navíc extrakt z Aloe vera zklidňuje podrážděné oči.
Pane řediteli, máme před sebou čas dovolených. Dotýká se sezónnost také prodeje přípravků značky Alavis?
A.T.: Veterinárních přípravků značky AlavisTM se sezónní výkyvy příliš nedotýkají, protože naše produkty se obvykle podávají dlouhodobě, ať už jde o kloubní výživu, podporu imunity nebo přípravky na zlepšení kůže a kožních derivátů.
Závěrem se vrátíme do lékárny. Jaké změny v chování spotřebitelů Vám dělají největší radost?
A.T.: Kategorie veterinárních přípravků je pod drobnohledem odborné i chovatelské veřejnosti. Máme radost z toho, že majitelé psů a koček mají často velmi dobrý přehled o novinkách a aktivně se zajímají o složení i účinnost. A není pro ně jediným kritériem nákupu cena výrobku, ale hledají kvalitu a účinnost. A také, že svou spokojenost ochotně sdílí v referencích.
Děkujeme za rozhovor a přejeme značce AlavisTM, aby i nadále ve všech směrech naplňovala svůj slogan: ALAVIS, ZNAČKA VÍTĚZŮ! Aby platil nejen u lékárníků, ale hlavně u majitelů zvířat i u samotných mazlíčků.
-red-
Na 140 000 dětí a mladistvých se v ČR potýká s úzkostnými poruchami. Zásadní je včasná pomoc, ale specialistů na duševní zdraví je nedostatek. Národní ústav duševního zdraví (NUDZ) proto zahajuje pro rodiče kurz Bez obav – jak vyzrát nad strachy dětí. Zájemci o kurz se mohou do 6. prosince hlásit na webu https://dzda.cz/rodice. Kurz probíhá zdarma ve 14 městech ČR. Z vyplněných přihlášek odborníci z NUDZ vyberou ty, pro něž je kurz vhodný a nabídnou jim termín účasti. Kurz tvoří 5 setkání v malých skupinkách po maximálně 10 rodičích. Setkání probíhají jednou týdně a trvají asi 2 hodiny.
Zveme vás na poslední letošní odbornou akci z dílny Healthcomm Professional, a to 30ti denní tematický online kongres: Bolest lidského těla v souvislostech. Akce je určena pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály z Česka i ze Slovenska. Zazní například přednášky prof. RNDr. Jana Krejska, CSc. - Bolest: komunikační uzel sdílený imunitou, zánětem a nervovou soustavou, dále PharmDr. MVDr. Vilmy Vranové, Ph.D. - Management léčby bolesti nebo sdělení Mgr. Ondřeje Šimandla na téma periferní neuropatie a neuropatické bolesti. Program a přihlášení na www.healthcomm.cz. Start je 20. 11. 2024. ČLnK akci ohodnotila 11 body.