Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



PATNÁCT LET SPOLU(PRÁCE)



Celý letošní rok si společnost Health communication s.r.o. připomíná krásné výročí - právě 15 let se věnuje vzdělávání odborné veřejnosti. Zaměřuje se od počátku především na vytváření moderních forem vzdělávání a poskytování odborných informací pro lékárníky a farmaceutické asistenty. Ve svých edukačních platformách aktivně vyvíjí a využívá nové metody vzdělávání, jako jsou on-line kurzy, kongresy, tematické akademie a další atraktivní formy přenosu využitelných informací pro praxi v oboru.

„Celkově jsme prošli dynamickým vývojem, který nám umožnil neustále inovovat a přinášet moderní vzdělávací řešení šitá na míru měnícím se potřebám trhu," říká zakladatel společnosti, pro kterou zdomácnělo označení Healthcomm, Zdeněk Břeň.

Vůbec prvním počinem byl prezenční kongres pro lékárníky a farmaceutické asistenty v Brně. Akce se konala 5. a 6. března 2010 a z dochovaného programu se dozvíme, že mezi lektory byl i PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř. Zeptali jsme se ho, a následně také dalších lektorů, autorů a osobností, bez kterých by žádný odborný obsah projektů pod hlavičkou „Healthcomm" nebyl zajímavý a kvalitní:


1. Co Vás přivedlo ke spolupráci s Healthcommem? Vzpomínáte si na její začátky a vůbec první spolupráci? V rámci jakého projektu se realizovala?

2. Jak byste popsali vývoj naší spolupráce za ta léta? Co se změnilo? Jaké nové oblasti jste společně objevili?

3. Co Vám spolupráce dala a co podle Vás přináší lékárníkům a farmaceutickým asistentům?


PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř

Pokud si matně vzpomínám, protože to je již hodně let, tak pana Břeně asi zaujala moje metoda vizuálního jazyka 3AXIS. Proto jsme pak spolupracovali několik let na tom, jak lékárníky s touto metodou lépe seznámit. Učili jsme lékárníky si více všímat vzhledu klientů a podle 3AXIS jim více a lépe rozumět. Díky tomuto porozumění se pacienti mohou v lékárně cítit lépe, získávají pocit, že jsou více pochopeni a v konečném důsledku se tohle vše může projevit i na zvýšeném obratu a větším zisku i pro lékárnu.

Pro mne bylo zajímavé modifikovat metodiku 3AXIS vizuálního jazyka konkrétně pro profesi lékárníků.

Přál bych panu Břeňovi i společnosti Health communication do dalších let, aby se jim dařilo. Když ne lépe, tak alespoň jako dosud.  A také, aby při verbální komunikaci se svými klienty se nezapomínali na ně dívat a vnímat jejich vzhled a podle něj upravovat své formulace, aby byly co nejefektivnější. Tak, jak jsme se to v minulých letech společně (na)učili.

prof. RNDr. Jan Krejsek, CSc.

Podle mých vzpomínek jsem začal se společností Health communication spolupracovat brzy po jejím založení.

Jaký smysl ve spolupráci spatřuji? Umožnuje mi šířit povědomí o zánětu obranném a poškozujícím. Tak lze stručně, ale výstižně popsat paradigma klinické imunologie. Lékárnice a lékárníci jsou často dotazováni klienty v kontextu funkcí imunitní soustavy. Často i proto, že klienti jsou vystaveni nepravdám a mýtům, které se šíří ve společenském prostoru. Poctivé, o vědu opřené informace, které jsou jim poskytovány na seminářích i webinářích HealthComm, jim podstatně pomáhají v orientaci. Témata, která jsou pro ně připravována, jsou aktuální a zajímavá.

Co naše spolupráce přináší lékárníkům? Na seminářích vidím, že přednášející dovedou vzbudit zájem vedoucí k diskusi. Jsem svědkem, že samotná volba témat probíhá v tvůrčí diskusi, která sama je pro zúčastněné obohacující. Vysoce oceňuji profesionalitu realizačního týmu HealthComm. I proto se těším na další pokračování této spolupráce.

prim. MUDr. Jan Boženský, MBA

Ke spolupráci s Healthcommem mě přivedl především zájem o kvalitní odbornou edukaci a inovativní přístupy ve farmaceutické praxi. Již od prvního kontaktu bylo patrné, že se jedná o dynamickou společnost, která usiluje o propojení odborných poznatků s praktickým využitím. Na začátky spolupráce vzpomínám velmi pozitivně - bylo skvělé vidět, jak se nám podařilo spojit odborníky z různých oblastí a vytvořit prostor pro výměnu zkušeností. První projekt, na kterém jsem se podílel, byl zaměřen na střevní mikrobiotu a správnou výživu dětí, a už tehdy jsem vnímal vysokou úroveň profesionality a otevřenost k novým nápadům.

Naše spolupráce se v průběhu let neustále rozvíjela a nabývala na intenzitě i kvalitě. Postupně jsme objevovali nové výzvy a témata, která přispěla k rozšíření našeho odborného obzoru. Díky otevřenosti Healthcommu vůči inovacím jsme mohli reflektovat aktuální trendy ve farmaceutickém sektoru a přizpůsobit obsah edukace tak, aby byl co nejvíce přínosný pro odbornou veřejnost. Z mého pohledu došlo k významnému posunu nejen v rozsahu aktivit, ale i v metodách předávání informací. Moderní vzdělávací formáty, interaktivní prvky a propojení různých odborných komunit udělaly ze spolupráce skutečně inspirativní zkušenost.

Co mi spolupráce dala? Byla a je velmi obohacující - nejen díky možnosti sdílet své zkušenosti, ale především díky setkáním s dalšími odborníky, jejichž pohledy mě inspirovaly k dalšímu profesnímu rozvoji. Měl jsem příležitost nahlédnout na řadu témat z nové perspektivy, což mě motivovalo k dalšímu zkoumání souvisejících oblastí a formování vlastních odborných postojů.

Pro lékárníky a farmaceutické asistenty představuje Healthcomm důležitého partnera v oblasti kontinuálního vzdělávání. Poskytuje jim nejen aktuální a kvalitně zpracované informace, ale také prostor pro diskusi a sdílení zkušeností, což je v dnešní době klíčové.

Závěrem bych rád poděkoval za možnost být součástí této spolupráce a popřál Healthcommu mnoho úspěšných kongresů, inovativních přístupů k edukaci a další rozvoj v oblasti odborného vzdělávání.

Mgr. Alexander Tomeček

Oslovení od společnosti Healtcomm si pamatuji jasně, bylo to před 9 lety. Není moc společností, které organizují kongresy pro lékárníky. Na začátku jsem si myslel, že půjde o tradiční pojetí vzdělávání farmaceutů, a protože jsem se věnoval tomuto oboru, přišlo mi logické zapojit se do kontinuálního vzdělávání i formou vystoupení na kongresech HC a s certifikací ČLnK. Jenže jsem se příjemně spletl! Nasazení, přístup, skvělý a odborný personál, to mě zcela uchvátilo. Především svou kombinací lidskosti a použití nových technologií v rámci prezentací. To je to rozhodující, co mě přivedlo ke společnosti HC. Směřování k aplikaci moderních technologií se ukázalo jako efektivní v době „covidové". Jako psycholog se těším na každé další oslovení, z každého setkání si i já odnáším inspiraci, nápady a nové zkušenosti. 

A co se změnilo, popřípadě co jsme společně objevili? Na to není odpověď vůbec snadná, a hlavně není lichotivá pro mě, jako psychologa. Mám nějaké vnímání sebe sama a reality, ale kdykoliv vstoupím do firmy HC, tak zjišťuji, jak mi „ujel vlak" v použití technologií v oblasti vzdělávání. Odklon od vzdělávání „pasivním" způsobem přednáškou je jasný: vše směřuje k poznávání sebe sama, svých reakcí v modelových situacích v lékárně, hledání a srovnávání s expedicí s někým, kdo to dělá jinak, je to moderní a potřebné. Již nefunguje tak velká informační převaha lektorů, přednášejících. Dnes je spíše trend zaměřit se při vystoupeních na kongresech na aspekty, které ukazují na praktické dovednosti, zkušenosti, na aplikaci doporučení z pohledu multidisciplinárního - od profesionálů z různých oborů na danou diagnózu, na daný problém (od lékařů, přes psychology, až po sociální pracovníky, pečovatelky, hospice apod).

Největší přínos pro mě i odborné expedienty v lékárnách je v pohledu na jejich práci. Ukazujete, že farmaceut může pracovat v nových podmínkách odborně, psychologicky a lidsky tak, aby byl spokojen pacient, expedient, a nakonec i majitel lékárny. Já cítím totéž. Díky týmu HC získávám nadhled na svou práci psychologa, kouče i konzultanta. Ujasňuji si možnosti a trendy, hledám, co by mě bavilo, rozvíjelo a bylo přínosem pro všechny. Jen tak dále a držím palce celému týmu HC! 


Vzpomínky dalších spolupracovníků na akce pořádané Healthcommem v článku:

HEALTHCOMM SLAVÍ PATNÁCTINY!


Zpět

DOPLNĚK ČESKÉHO LÉKOPISU

Ministerstvo zdravotnictví České republiky, na základě zmocnění v § 11 písm. c) a d) zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů, oznamuje vydání Českého lékopisu 2023 – Doplňku 2025, podle kterého se závazně postupuje od 1. září 2025. Doplněk 2025 vydalo nakladatelství GRADA Publishing, a.s, které zajistí i jeho distribuci v průběhu měsíce srpna 2025.

BRNO PLNÉ KVĚTŮ

Unikátní snímky rozmnožovacích orgánů květin skryté očím mají možnost vidět návštěvníci Křížové chodby brněnské Nové radnice na Dominikánském náměstí. Až do 25. srpna 2025 zde probíhá výstava Tajemství květního vývoje pod drobnohledem. Autory jsou vědci z brněnských pracovišť Akademie věd ČR: z Ústavu přístrojové techniky a Biofyzikálního ústavu. Fotografie pořídili unikátní metodou pokročilé environmentální rastrovací elektronové mikroskopie, která rostliny při snímkování nepoškodí. Výstava, která je pro zájemce zdarma, přináší unikátní vizuální zážitek. Ukazuje krásu a komplexnost přírody ve zcela novém pohledu.

ZA VŠÍM HLEDEJ IMUNITU

Druhý tematický on-line kongres tohoto roku spustí Healthcomm Professional 3. 9. 2025. Na webu www.healthcomm.cz poběží celých 30 dní. 2D tematický on-line kongres IMUNITA je určen všem lékárníkům, farmaceutickým asistentům a dalším nelékařským zdravotnickým profesionálům z celého Česka i Slovenska. Akreditováno u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Přihlašovat se můžete již nyní. Využijte kód pro přihlášení PHAR25IM a vstup v hodnotě 1000 Kč máte zcela zdarma.

NOVÁ VAKCÍNA JIŽ V SRPNU

Evropská komise schválila 21valentní pneumokokovou konjugovanou vakcínu CAPVAXIVE pro prevenci invazivního pneumokokového onemocnění (IPO) a pneumokokové pneumonie u dospělých. Obsahuje osm unikátních sérotypů a díky svému složení pokrývá sérotypy odpovědné za většinu případů IPO u dospělé populace. Na českém trhu bude vakcína dostupná od letošního srpna. V současnosti ještě není hrazena z veřejného zdravotního pojištění, ale lze využít příspěvků z preventivních programů jednotlivých zdravotních pojišťoven.

DOPORUČUJEME