Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



PANORAMATICKÝ POHLED NA SVĚT FARMACIE



Dnes už ji dobře znáte a běžně využíváte její výhody: když hledáte v inzerátech realitních kanceláří, když si chcete dobře prohlédnout destinaci, město nebo hotel, kde budete trávit svoji vysněnou dovolenou, když se chcete podívat, jak bude podle slibů vypadat nová čtvrť vašeho města, když...3D 360 vizualizace je tu s námi. Místo fotek panorama v trojrozměrném prostředí, které působí velmi realisticky a vtahuje vás přímo do místa. 3D vizualizaci lze dnes v běžné praxi využít hlavně pro prezentační účely jako jsou 3D virtuální prohlídky exteriérů i interiérů, ale i prezentace produktů nebo služeb. Interaktivní prezentace je totiž mnohem poutavější než statické obrázky s popisky a více zaujme potenciální zákazníky.

Také ve světě medicíny, farmacie, nebo konkrétně v lékárenství, se stále zvyšují nároky na atraktivitu, dostupnost a způsob prezentace nových postupů, produktů a služeb. Jak je to s trendem vzdělávání profesionálů v těchto oborech? I zde tradiční modely školení, webináře, kurzy nebo prezenční kongresy přestávají být dostačující - lékárníci i farmaceutické společnosti hledají cestu, jak propojit odborný vzdělávací obsah s interaktivitou, zážitkem a moderními technologiemi. Právě na tuto potřebu reflektuje průlomová platforma 3D360 vizualizace, která vznikla a stále se dál vyvíjí pod hlavičkou společnosti Health communication s.r.o.

Nejde však jen o digitální rozhraní nebo online prostor - 3D360 je zcela nový způsob vnímání, sdílení a prožívání odborného obsahu. Jde o revoluci v pojetí kongresů a dalších forem vzdělávání, v možnostech komunikace s pacienty nebo o příval svěžího větru do interního firemního marketingu.

3D360 Healthcomm kongresy -  Odborný svět na dosah ruky

Virtuální kongres 3D360 Healthcomm Professional se stal v posledních letech vlajkovou lodí interaktivní edukace v oblasti lékárenství. Jeho prostřednictvím se více než 1800 lékárníků z celé České republiky i Slovenska připojuje minimálně dvakrát do roka do unikátního on-line prostředí, kde mohou vždy po 30 dní procházet tematicky členěné bloky v přednáškovém sálu, prohlédnout si expozice firem, účastnit se interaktivních workshopů nebo vstupovat do odborných diskusních místností. Zásadním přínosem je časová a geografická nezávislost - lékárníci nemusí cestovat, odjíždět z lékáren nebo se řídit konkrétním harmonogramem akce. Mohou se do kongresu zapojit kdykoli a odkudkoli, a to jak z počítače, tak i z tabletu nebo chytrého telefonu. Vybrat si z programu, co je nejvíc zajímá. Součástí prostředí jsou také živé přenosy, videozáznamy, odborné prezentace, soutěže a gamifikační prvky, které výrazně zvyšují zapojení a motivaci účastníků.

Kongres 3D360 navíc přináší jedinečný prvek - virtuální cestování po celém světě. Po kongresech v kulisách Barcelony, Benátek, Berlína nebo Osla se v roce 2026 chystá exkurze do Tokia a Sydney. 

Myšlenka, aby se díky moderním technologiím mohli účastníci kongresu virtuálně rozlétnout nad střechami evropských metropolí a užít si dokonalý 360° výhled, poznat odlišnosti v lékárenské praxi nebo se podívat na přednášku z historie lékárenství hostitelské země, vznikla v čase covidových zákazů společenských a odborných akcí jako součást protiepidemických opatření. Když lékárníci nemohli na žádný kongres vyrazit, přicestoval za nimi sám, a to prostřednictvím monitorů jejich notebooků a displejů jejich mobilních telefonů. 

Víte, že v roce 2027 si budou moci lékárníci sami zvolit, jaká kongresová destinace je zaujme nejvíce?

HC magazín - Když odborný i odlehčený obsah ožije

V době, kdy vycházely jen tištěné časopisy včetně řady odborných periodik, snažil se každý vydavatel zařadit do toho svého minimálně jednu křížovku. Bylo to takové pravidlo: „Když nebude obsah stát za moc, křížovku si přesto vyluští každý rád. A možná si koupí i další vydání...". Jde malinko o nadsázku, ale už tenkrát se vědělo, že zábava, hra nebo soutěž patří mezi formy vzdělávání. A 3D360 vizualizace se úspěšně propojuje také s odborným obsahem digitálního periodika - Magazínu Healthcomm. Ten nabízí nejen odborné rubriky, ale také interaktivní, odlehčené a zábavné doplňky v prostředí 3D360.

Na speciální 3D soutěže se čtenáři vždy těší. Zajímá je, jaké 3D360 prostředí bude letos zvoleno pro Vánoční nebo Velikonoční soutěž. Bude na podzim téma Halloweenu, nebo se soutěž odehraje v parku mezi barevnými listy? V těchto tematických místnostech je možné objevovat nové i sezonní produkty, dozvědět se o nich něco navíc, soutěžit mezi sebou v závěrečném testu a získat i zajímavé výhry od redakce.

3D Letní lékárnička je v plném proudu.  

Odezva ze strany čtenářů je nad očekávání - téměř každá další 3D soutěž překoná počtem čtenářů a správných odpovědí v testu tu předchozí! Také vysoká míra setrvání v expozicích potvrzuje, že lékárníci jsou připraveni na nové formy vzdělávání, které kombinují edukaci, zážitek a vizuální atraktivitu.

Právě se chystá zářijová 3D soutěž Zpátky do školy. Překonáme spolu opět rekord?

Realita budoucnosti - spojení s VR a prezenčními akcemi

Jedním z nejambicióznějších kroků do budoucnosti je plánované propojení 3D360 vizualizací s přední vzdělávací platformou Educomm.cz. Tato integrace umožní lékárníkům a odborníkům zažít obsah nejen prostřednictvím webového rozhraní, ale i přes virtuální realitu (VR brýle).

Na podzimních prezenčních akcích Healthcomm Professional v Ostravě (25. 9. 2025) a v Praze (16. 10. 2025) bude možné zažít pilotní nasazení této technologie - účastníci si budou moci nasadit brýle a doslova vstoupit do produktové prezentace, animovaného odborného výkladu nebo interaktivní herní místnosti.

Vzdělávání se tak stává zážitkem, který zapojuje více smyslů, podporuje aktivní účast a vytváří výrazně silnější paměťovou stopu než klasické formáty. Toto multisenzorické zapojení zajišťuje, že si lékárník lépe pamatuje nejen samotný obsah, ale i kontext, značku a praktické souvislosti. Klíče k modernímu vzdělávání mohou být právě prvky gamifikace, pestrost a emoce. Lékárník a farmaceutický asistent není jen pasivním příjemcem informací, ale aktivním účastníkem, který:

  • si tvoří vlastní edukační cestu,
  • plní úkoly
  • sbírá body,
  • soutěží s kolegy,
  • vyhrává ceny.

Tento přístup přináší nejen větší motivaci ke studiu, ale i vyšší účinnost - účastníci potvrzují, že si lépe pamatují konkrétní informace, snáze se orientují v portfoliích firem a častěji navazují kontakt s obchodními zástupci. 3D360 vizualizace je mnohem víc než jen online kongres. Je to strategický nástroj pro edukaci, marketing, HR i komunikaci, který propojuje svět lékárníků, farmaceutických firem, pacientů i odborných médií.

Možnosti 3D360 pro samotné lékárny: Interaktivní komunikace s pacientem

3D360 vizualizace se však neomezuje pouze na vzdělávání. Velký potenciál má také v oblasti marketingu a komunikace jednotlivých lékáren směrem k pacientům. Lékárny si mohou nechat vytvořit vlastní 3D360 místnost - atraktivní digitální prostor, který slouží jako virtuální rozšíření jejich fyzického místa.

V tomto prostředí mohou pacienti interaktivně:

  • poznat tým lékárny a její odborné služby (např. měření tlaku, poradenské programy),
  • procházet sezónní kampaně a tematické koutky,
  • získat informace o prevenci a zdravém životním stylu,
  • využít vzdělávací prvky - například formou videa, animace či kvízů.

Lékárna se tak dostává blíže k pacientovi, oslovuje ho moderní formou, zvyšuje jeho loajalitu a ukazuje, že je připravena komunikovat i mimo táru.

Ať už jste lékárník hledající nové impulzy, nebo farmaceutická společnost hledající silnější vazbu s odbornou veřejností, 3D360 vám otevírá dveře do nové dimenze komunikace. Reagujte na reálné potřeby trhu: buďte efektivní, dostupní, zapamatovatelní a inspirativní.

Budoucnost je vizuální. Budoucnost je interaktivní. Budoucnost je 3D360.

Na Magazínu 6x ročně otvíráme oblíbenou 3D soutěž. Vysoký zájem se odráží v počtu zapojených čtenářů i množství správně vyplněných testů. Dává vám tato 3D forma něco navíc? Chtěli byste více rubrik ve 3D?

V kratinkém dotazníku máme na vás jen 3 otázky. Zapojte se, prosím, a pomozte nám tvořit obsah, který bude pro vás kvalitní a inspirující!

Zpět

DOBRÉ VÝSLEDKY PROJEKTU PACIENTSKÉ SPOKOJENOSTI V ČR

Ministr zdravotnictví představil 12. června výsledky mezinárodního projektu Patient Reported Indicator Surveys (PaRIS). Projekt mapuje zkušenosti a spokojenost chronicky nemocných pacientů s primární zdravotní péčí v 19 státech OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Česká republika v něm dosáhla nadprůměrných výsledků. Do šetření se zapojilo 4 136 českých pacientů ze 110 ordinací praktických lékařů. Mezi pacienty ve věku 45 let a více má 85,2 % alespoň jedno a 53,3% dvě a více chronických onemocnění. Až 96 % chronicky nemocných pacientů hodnotilo kvalitu péče v Česku jako dobrou. Češi uvádějí nadprůměrnou spokojenost s kvalitou péče, duševním zdravím i dlouhodobým vztahem se svými lékaři. Celkem 72 % českých pacientů uvedlo, že své fyzické zdraví hodnotí jako dobré či velmi dobré. Tento výsledek je mírně nad průměrem všech 19 zapojených zemí, který činí 70 %. Dále pak 87 % českých respondentů označilo své duševní zdraví za dobré. Průměr mezi zeměmi OECD činil 83 %, což řadí ČR mezi země s nejvyšší mírou spokojenosti v této oblasti. Více než čtyři z pěti osob (87 %) se třemi nebo více chronickými onemocněními v ČR uvádějí, že jejich léky byly v posledních 12 měsících zkontrolovány zdravotnickým pracovníkem, což je o 12 procentních bodů více, než činí průměr OECD. Český zdravotní systém vykazuje nadstandardní výsledky i v oblasti koordinace péče, ve schopnosti lékařů sladit péči o pacienta napříč různými službami.

PŘEDÁNY CENY A. MASARYKOVÉ ZA OŠETŘOVATELSTVÍ

Cena PhDr. Alice Garrigue Masarykové, udílená od roku 2022, nese jméno dcery prezidenta T. G. Masaryka, která se zasloužila o rozvoj ošetřovatelství a sociální péče u nás. Na slavnostním ceremoniálu, který se uskutečnil ve spolupráci Ministerstva zdravotnictví a Výboru pro zdravotnictví Senátu Parlamentu České republiky, předal náměstek ministra zdravotnictví Jakub Dvořáček ocenění těm, kteří svým dlouhodobým přínosem dělají dobré jméno českému ošetřovatelství. Cenu v roce 2025 získaly: prof. PhDr. Valérie Tóthová, PhD., Dr.h.c. za celoživotní akademickou a odbornou činnost v oblasti ošetřovatelství; PhDr. Martina Šochmanová, MBA za dlouholetou aktivní činnost ve vedení profesní organizace; Lenka Vaculová za výjimečné nasazení v každodenní přímé péči o pacienty, lidský přístup a trvalý přínos k důstojnosti a kvalitě poskytované zdravotní péče. Zvláštní poděkování patří rodině Jiřiny Meissnerové, která se celý profesní život s hlubokým nasazením věnovala péči o pacienty na plicním oddělení nemocnice v Krnově.

DOPORUČUJEME