Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



TRENDY A AKTUALITY Z LÉKÁRENSTVÍ



MARKETINGOVÉ STRATEGIE V LÉKÁRNĚ

V dnešní době je marketing jednou z nejdůležitějších činností, která rozhoduje o úspěchu, nezávisle na oboru podnikání. Bez správně zvolené, a tedy účinné, propagace se neobejde řada odvětví, prodejen či služeb. Lékárny nejsou v tomto směru výjimkou, proto se zaměříme na různé formy propagace lékáren a na strategie, jak podpořit zájem klientů či budování zákaznické základny.

Marketingové nástroje, a zejména reklama, jsou masivně využívány v nejrůznějších podobách. Vzhledem k rychlosti rozvoje moderních technologií a způsobů komunikace vznikají i nové formy marketingu. Snahou je, s nízkými náklady dosáhnout co největší možné propagace novými originálními nápady. 

Digitální komunikace vévodí v současnosti soukromé i podnikatelské sféře

Podle britských průzkumů 1 stráví dospělý člověk v průměru 5 hodin denně různými aktivitami na chytrém telefonu. Právě digitální sféra se stala prostředím, ve kterém se odehrává řada každodenních činností. Není tedy důvod, aby v tomto prostoru nefigurovaly také lékárenské služby, zvlášť pokud chtějí lékárníci udržovat pravidelný kontakt se svou klientelou a mají zájem o dlouhodobý růst podnikání. Online propagace ale není ani v digitální době jedinou cestou. Své neopominutelné místo má v propagaci lékárny také marketing přímo v lékárně.  

Je dobré mít na paměti pár základních bodů:

1. Marketing v místě prodeje se neobejde bez dobře a průběžně školeného personálu lékárny.

2. Plakáty, letáky, brožury, bannery - všechny tyto nástroje mají i v digitální době svůj význam, je ale potřeba dobře naplánovat jejich množství, umístění i zaměření.

3. Vhodné jsou také digitální obrazovky. Statické informace nemusí být v současné době, pro kterou je charakteristický rychlý přísun informací, dostačující. Uvnitř lékárny je digitální obrazovka vhodným nástrojem pro další sdělení, například prezentaci věrnostního programu.

4. Věrnostní programy jsou dlouhodobě významným prvkem pro udržení či rozšíření zákaznické základny. I tato část péče o klienty může mít digitální podobu, stejně jako přímá komunikace se zákazníky.

5. Důležité je také správné využívání informačních zdrojů, práce s daty s důrazem na potřeby a očekávání pacientů a zákazníků. To jsou jen některé z trendů, bez kterých se ani ve farmaceutickém sektoru v současnosti neobejdeme.

Reference:
1. How To Market Your Pharmacy - The Ultimate Guide. Pharmacy Mentor, 21. září 2019. Dostupné na: https://www.pharmacymentor.com/how-to-market-your-pharmacy-2/


Více se dozvíte v našem Educomm studiu.

www.educomm.cz


Zpět

DOBRÉ VÝSLEDKY PROJEKTU PACIENTSKÉ SPOKOJENOSTI V ČR

Ministr zdravotnictví představil 12. června výsledky mezinárodního projektu Patient Reported Indicator Surveys (PaRIS). Projekt mapuje zkušenosti a spokojenost chronicky nemocných pacientů s primární zdravotní péčí v 19 státech OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Česká republika v něm dosáhla nadprůměrných výsledků. Do šetření se zapojilo 4 136 českých pacientů ze 110 ordinací praktických lékařů. Mezi pacienty ve věku 45 let a více má 85,2 % alespoň jedno a 53,3% dvě a více chronických onemocnění. Až 96 % chronicky nemocných pacientů hodnotilo kvalitu péče v Česku jako dobrou. Češi uvádějí nadprůměrnou spokojenost s kvalitou péče, duševním zdravím i dlouhodobým vztahem se svými lékaři. Celkem 72 % českých pacientů uvedlo, že své fyzické zdraví hodnotí jako dobré či velmi dobré. Tento výsledek je mírně nad průměrem všech 19 zapojených zemí, který činí 70 %. Dále pak 87 % českých respondentů označilo své duševní zdraví za dobré. Průměr mezi zeměmi OECD činil 83 %, což řadí ČR mezi země s nejvyšší mírou spokojenosti v této oblasti. Více než čtyři z pěti osob (87 %) se třemi nebo více chronickými onemocněními v ČR uvádějí, že jejich léky byly v posledních 12 měsících zkontrolovány zdravotnickým pracovníkem, což je o 12 procentních bodů více, než činí průměr OECD. Český zdravotní systém vykazuje nadstandardní výsledky i v oblasti koordinace péče, ve schopnosti lékařů sladit péči o pacienta napříč různými službami.

DOPORUČUJEME