Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



TRENDY A AKTUALITY Z LÉKÁRENSTVÍ



MARKETINGOVÉ STRATEGIE V LÉKÁRNĚ

V dnešní době je marketing jednou z nejdůležitějších činností, která rozhoduje o úspěchu, nezávisle na oboru podnikání. Bez správně zvolené, a tedy účinné, propagace se neobejde řada odvětví, prodejen či služeb. Lékárny nejsou v tomto směru výjimkou, proto se zaměříme na různé formy propagace lékáren a na strategie, jak podpořit zájem klientů či budování zákaznické základny.

Marketingové nástroje, a zejména reklama, jsou masivně využívány v nejrůznějších podobách. Vzhledem k rychlosti rozvoje moderních technologií a způsobů komunikace vznikají i nové formy marketingu. Snahou je, s nízkými náklady dosáhnout co největší možné propagace novými originálními nápady. 

Digitální komunikace vévodí v současnosti soukromé i podnikatelské sféře

Podle britských průzkumů 1 stráví dospělý člověk v průměru 5 hodin denně různými aktivitami na chytrém telefonu. Právě digitální sféra se stala prostředím, ve kterém se odehrává řada každodenních činností. Není tedy důvod, aby v tomto prostoru nefigurovaly také lékárenské služby, zvlášť pokud chtějí lékárníci udržovat pravidelný kontakt se svou klientelou a mají zájem o dlouhodobý růst podnikání. Online propagace ale není ani v digitální době jedinou cestou. Své neopominutelné místo má v propagaci lékárny také marketing přímo v lékárně.  

Je dobré mít na paměti pár základních bodů:

1. Marketing v místě prodeje se neobejde bez dobře a průběžně školeného personálu lékárny.

2. Plakáty, letáky, brožury, bannery - všechny tyto nástroje mají i v digitální době svůj význam, je ale potřeba dobře naplánovat jejich množství, umístění i zaměření.

3. Vhodné jsou také digitální obrazovky. Statické informace nemusí být v současné době, pro kterou je charakteristický rychlý přísun informací, dostačující. Uvnitř lékárny je digitální obrazovka vhodným nástrojem pro další sdělení, například prezentaci věrnostního programu.

4. Věrnostní programy jsou dlouhodobě významným prvkem pro udržení či rozšíření zákaznické základny. I tato část péče o klienty může mít digitální podobu, stejně jako přímá komunikace se zákazníky.

5. Důležité je také správné využívání informačních zdrojů, práce s daty s důrazem na potřeby a očekávání pacientů a zákazníků. To jsou jen některé z trendů, bez kterých se ani ve farmaceutickém sektoru v současnosti neobejdeme.

Reference:
1. How To Market Your Pharmacy - The Ultimate Guide. Pharmacy Mentor, 21. září 2019. Dostupné na: https://www.pharmacymentor.com/how-to-market-your-pharmacy-2/


Více se dozvíte v našem Educomm studiu.

www.educomm.cz


Zpět

JEDNÁNÍ MINISTRŮ ZDRAVOTNICTVÍ

2. prosince proběhne v Bruselu jednání Rady ministrů zdravotnictví EU. Českou republiku bude zastupovat ministr zdravotnictví Vlastimil Válek. Řešit se má mj. nařízení o kritických léčivých přípravcích (CMA). Ministr zdravotnictví podpoří další posun v legislativním procesu s tím, že je nezbytné posílit nástroje k řešení dostupnosti léčiv, strategické investice do evropské výroby, společné evropské nákupy léčiv a jejich pohotovostní zásoby. U farmaceutického balíčku ČR trvá na dodržení dojednaného kompromisu mezi členskými státy tak, aby byly skutečně reflektovány potřeby pacientů a zajištěn dostatek léčiv napříč EU. Řešena bude i revize směrnice o tabákových výrobcích a zahrnutí nikotinových a dalších výrobků, jejímž hlavním cílem by dle Ministerstva zdravotnictví mělo být především snížení atraktivity těchto výrobků a souvisejícího marketingu, zejména pro děti a mladistvé. (MZČR)

ADIKTOLOGICKÁ VIDEO POMOC

Národní linka pro odvykání 800 350 000 spouští od prosince videokonzultace. Reaguje tím na rostoucí poptávku po distančním poradenství. Videohovory přinesou osobnější kontakt odborníků s lidmi, kteří chtějí skoncovat s kouřením či jinou závislostí, i s jejich rodinnými příslušníky a blízkými. Klasické telefonické hovory budou samozřejmě zachovány. Videokonzultace budou v první fázi sloužit především jako úvodní setkání s klientem, během něhož konzultant vyhodnotí situaci, motivaci a potřeby. Na základě tohoto zhodnocení bude další spolupráce pokračovat standardním způsobem. Klient si videokonzultaci rezervuje přes web chciodvykat.cz nebo telefonicky na čísle 800 350 000.

I V PROSINCI DO BRATISLAVY

Srdečně zveme lékárníky, farmaceutické asistenty a ostatní nelékařské profese z oboru zdravotnictví, z celé ČR i SK, na poslední on-line kongres z dílny Healthcomm Professional. V kulise Slovenska – sousední země s krásnou přírodou a s námi propojenou farmaceutickou historií se účastníci budou moci ponořit do virtuálního 3D prostředí a objevovat odborný i doprovodný program inspirovaný slovenskou farmaceutickou tradicí. Studujte tam, kde se moderní technologie potkává s kvalitním odborným obsahem. Kongres Bratislava startuje 12. listopadu a poběží do 11. prosince 2025. Odborný obsah on-line kongresu je akreditován na 30 dní u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Registrujte se jednoduše prostřednictvím tlačítka „Přihlášení“ na webu www.healthcomm.cz a s využitím kódu PHAR25SL získejte vstup zdarma. Registrovat se můžete také přes banner na Magazínu. Kód od Magazínu pro volný vstup je MAG25SL.

DOPORUČUJEME