Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



TRENDY A AKTUALITY Z LÉKÁRENSTVÍ



MARKETINGOVÉ STRATEGIE V LÉKÁRNĚ

V dnešní době je marketing jednou z nejdůležitějších činností, která rozhoduje o úspěchu, nezávisle na oboru podnikání. Bez správně zvolené, a tedy účinné, propagace se neobejde řada odvětví, prodejen či služeb. Lékárny nejsou v tomto směru výjimkou, proto se zaměříme na různé formy propagace lékáren a na strategie, jak podpořit zájem klientů či budování zákaznické základny.

Marketingové nástroje, a zejména reklama, jsou masivně využívány v nejrůznějších podobách. Vzhledem k rychlosti rozvoje moderních technologií a způsobů komunikace vznikají i nové formy marketingu. Snahou je, s nízkými náklady dosáhnout co největší možné propagace novými originálními nápady. 

Digitální komunikace vévodí v současnosti soukromé i podnikatelské sféře

Podle britských průzkumů 1 stráví dospělý člověk v průměru 5 hodin denně různými aktivitami na chytrém telefonu. Právě digitální sféra se stala prostředím, ve kterém se odehrává řada každodenních činností. Není tedy důvod, aby v tomto prostoru nefigurovaly také lékárenské služby, zvlášť pokud chtějí lékárníci udržovat pravidelný kontakt se svou klientelou a mají zájem o dlouhodobý růst podnikání. Online propagace ale není ani v digitální době jedinou cestou. Své neopominutelné místo má v propagaci lékárny také marketing přímo v lékárně.  

Je dobré mít na paměti pár základních bodů:

1. Marketing v místě prodeje se neobejde bez dobře a průběžně školeného personálu lékárny.

2. Plakáty, letáky, brožury, bannery - všechny tyto nástroje mají i v digitální době svůj význam, je ale potřeba dobře naplánovat jejich množství, umístění i zaměření.

3. Vhodné jsou také digitální obrazovky. Statické informace nemusí být v současné době, pro kterou je charakteristický rychlý přísun informací, dostačující. Uvnitř lékárny je digitální obrazovka vhodným nástrojem pro další sdělení, například prezentaci věrnostního programu.

4. Věrnostní programy jsou dlouhodobě významným prvkem pro udržení či rozšíření zákaznické základny. I tato část péče o klienty může mít digitální podobu, stejně jako přímá komunikace se zákazníky.

5. Důležité je také správné využívání informačních zdrojů, práce s daty s důrazem na potřeby a očekávání pacientů a zákazníků. To jsou jen některé z trendů, bez kterých se ani ve farmaceutickém sektoru v současnosti neobejdeme.

Reference:
1. How To Market Your Pharmacy - The Ultimate Guide. Pharmacy Mentor, 21. září 2019. Dostupné na: https://www.pharmacymentor.com/how-to-market-your-pharmacy-2/


Více se dozvíte v našem Educomm studiu.

www.educomm.cz


Zpět

V LISTOPADU DO BRATISLAVY

Srdečně zveme lékárníky, farmaceutické asistenty a ostatní nelékařské profese z oboru zdravotnictví, z celé ČR i SK, na poslední on-line kongres z dílny Healthcomm Professional. V kulise Slovenska – sousední země s krásnou přírodou a s námi propojenou farmaceutickou historií se účastníci budou moci ponořit do virtuálního 3D prostředí a objevovat odborný i doprovodný program inspirovaný slovenskou farmaceutickou tradicí. Studujte tam, kde se moderní technologie potkává s kvalitním odborným obsahem. Kongres Bratislava startuje 12. listopadu a poběží do 11. prosince 2025. Odborný obsah on-line kongresu je akreditován na 30 dní u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Registrujte se jednoduše prostřednictvím tlačítka „Přihlášení“ na webu www.healthcomm.cz a s využitím kódu PHAR25SL získejte vstup zdarma. Registrovat se můžete také přes banner na Magazínu.

VAKCÍNY JSOU NA CESTĚ

Vysoký počet nakažených hepatitidou A (VHA) zvedl zájem o očkování. V ČR se tak „vyočkovaly“ zásoby pro standardní sezónu. V letošním roce bylo první dávkou naočkováno již téměř 150 tisíc osob, což je trojnásobek oproti předchozímu roku. A nejsme jedinou evropskou zemí potýkající se s vyšším výskytem VHA, což vedlo k celoevropskému nárůstu poptávky po vakcínách. Podle ministra Válka zajistilo proto Ministerstvo zdravotnictví ve spolupráci s partnery mimořádně přes 200 tisíc očkovacích dávek proti VHA, a to i díky funkční koordinační lékové skupině se zástupci SÚKLu, lékárníků a distributorů. Během pěti týdnů dorazí do ČR dalších 125 tisíc vakcín proti hepatitidě A.

PRVNÍ ČESKÉ DÍTĚ ZE ZKUMAVKY SLAVÍ 43. NAROZENINY

4. listopadu 1982 se zásluhou týmu vedeného prof. MUDr. Ladislavem Pilkou ve FN Brno narodilo první československé „dítě ze zkumavky. Práce prof. Pilky znamenala průlom nejen pro českou medicínu, ale i pro celý tehdejší východní blok. Dnes se díky metodám asistované reprodukce narodí v ČR přibližně pět tisíc dětí ročně, což je přibližně 5 % všech narozených dětí. Zatímco v době prvního úspěchu se asistovaná reprodukce prováděla v improvizovaných podmínkách, současná medicína využívá špičkové technologie a nové vědecké přístupy. V laboratořích se postupně objevuje i umělá inteligence, která pomáhá embryologům hodnotit kvalitu spermií a embryí.

SZÚ MÁ 100 LET

5. listopadu 2025 uplyne 100 let od chvíle, kdy byl slavnostně otevřen Státní zdravotní ústav v Praze (SZÚ). Vznikl v čase, kdy bylo Československo poznamenáno následky první světové války a čelilo mimo jiné vysokému výskytu infekcí včetně tuberkulózy, která byla dlouhá léta hlavní příčinou úmrtí v populaci. Proto se již za prvního ministra zdravotnictví samostatného Československa, lékaře a politika Vavra Šrobára, zrodila myšlenka na vybudování instituce, která bude dbát o veřejné zdraví. Již od ledna 2025 se zájemci o historii i současnost SZÚ mohou podívat na speciální webové stránky: https://100let.szu.cz

DOPORUČUJEME