
Lékaři jsou medicínští odborníci a jejich nejsilnější motivací je pacienty úspěšně léčit. Pacienti však jako laici neumějí vyhodnotit odbornost lékaře, ale umějí zhodnotit lékařův přístup, jeho chování během diagnostiky, vyšetřování, či léčby. I většina stížností na zdravotnický personál nevyplývá ze špatné zdravotní péče, ale vzniká kvůli nevhodné komunikaci.
Na profesionální, tedy odborné i lidské komunikaci s pacienty a jejich příbuznými opravdu záleží. Nejen proto, abychom předešli zbytečným konfliktům a stížnostem, ale zejména proto, že profesionální komunikace podporuje dobré vztahy mezi lékaři a pacienty, zlepšuje jejich spolupráci, ale hlavně snižuje množství stresu lékařů v jejich i tak náročné práci.
Komunikační kapitoly knihy KOMUNIKACE S NEMOCNÝM doplňují části vysvětlující prožívání a chování pacienta v jednotlivých situacích, což pomáhá porozumět, proč se pacienti chovají jistým způsobem a umožňují lékařům rozumět, proč je vhodné na pacienta reagovat navrhovanými postupy.
ZAPOJTE SE DO SOUTĚŽE A ZPŘÍJEMNĚTE SI PODZIM S KNIŽNÍ NOVINKOU GRADA!
Pro 5 z vás, kteří správně odpovíte na soutěžní otázku, čímž se zapojíte do možnosti vyhrát, máme
knížku Komunikace s nemocným.
Své odpovědi zasílejte do konce listopadu na magazin@hcom.cz (heslo KNIHA).
Soutěžní otázka:
Množství a míru informací sdělených lékařem pacientovi určuje
a) rodina nemocného
b) nemocný
c) lékař podle reakci pacienta na sdělené informace
Srdečně zveme všechny profesionály z lékáren na říjnový prezenční kongres PHARMACY EVENT PRAHA, který se uskuteční 16. října v Comfort Hotelu Prague City East. Kongres je rozdělen na dopolední a odpolední, vždy samostatně akreditovanou část. Můžete ale absolvovat celý den a získat tak 14 bodů od ČLnK. Přihlásit se můžete na stránkách https://www.healthcomm.cz/, nebo k registraci můžete použít vstup přes banner na Magazínu. Těší se na vás pořadatelé, lektoři i moderátor Vojtěch Bernatský. Nenechte si ujít kongres, kde společně oslavíme 15 let působení společnosti Health communication na poli edukace.
Speciální centra pro diagnostiku a léčbu bolestí hlavy v říjnu opět otevřou dveře veřejnosti, a to bez objednání a bez žádanky. Běžně se do těchto center pacient dostane pouze na doporučení neurologa a často po dlouhém čekání. V říjnu se uskuteční čtvrtý ročník Dnů otevřených center pro léčbu migrény. Odborníci na migrénu, zástupci pacientské organizace Migréna-help, kariérová poradkyně i další lidé, kteří sami migrénou procházejí, budou připraveni pomoci. První letošní akce proběhla na začátku října v Městské poliklinice Praha. Druhá se uskuteční ve čtvrtek 16. října 2025 od 16 do 19 hodin v Nemocnici AGEL Prostějov. Více na migrena-help.cz
Pilotní projekt preventivního očkování proti chřipce proběhne v oddělených konzultačních místnostech Center prevence s poradenstvím v rámci vybraných lékáren BENU v Praze, Brně a Ostravě. Očkování bude provádět vždy praktický lékař, a to během říjnových víkendů od 4. do 26. 10. 2025 v čase 10-18 hodin. Cena za očkovací látku a její aplikaci bude 629 Kč. Pacient bude hradit platbu na místě v lékárně. Očkování proti chřipce mají z veřejného zdravotního pojištění plně hrazeno pouze pojištěnci nad 65 let a zákonem stanovené skupiny. Od 1. září 2025 si mohou dospělí samoplátci ve věku 18–65 let rezervovat termín očkování proti chřipce prostřednictvím webových stránek benuprevence.cz