
Health communication s.r.o. je společnost, která se zabývá vzděláváním odborné veřejnosti v oblasti farmacie, medicíny a marketingovou komunikací v rámci svých edukačních projektů jako je Educomm.cz, Magazín Healthcomm a fyzické i on-line kongresy. Tým Health communication vstoupí v roce 2025 do 15. sezóny svého působení na poli edukace. Od roku 2010 neúnavně vyvíjí a prezentuje moderní formy vzdělávání, a to zejména pro lékárníky a farmaceutické asistenty. Dávno již není zaměřen pouze na pořádání odborných kongresů, eventů a konferencí pod značkou Healthcomm Professional. Téměř každý rok připraví nový, nebo aspoň inovovaný projekt. A to díky vizím a neúnavné práci svého ředitele a zakladatele společnosti, Zdeňka Břeně.
Nedávno spatřil světlo světa nový inzertní portál...
Zdeňku, můžete nám představit portál Pharmacyservis.cz a co bylo impulsem pro jeho vznik?
Pharmacyservis.cz je nový inzertní portál zaměřený na farmaceutickou komunitu. Jeho cílem je propojit lékárny a farmaceutické asistenty s pracovním trhem, a zároveň vytvořit platformu pro prodej lékáren, vybavení, zásobování a nabídku vzdělávacích příležitostí. Impulsem pro jeho vznik byla potřeba efektivnějšího propojení všech těchto oblastí na jednom místě, které zatím na českém trhu chybělo.
Jaké konkrétní výhody Pharmacyservis.cz nabízí uživatelům oproti jiným inzertním platformám?
Náš hlavní přínos je zaměřen na úzce specializovanou komunitu. Uživatelé zde najdou pouze relevantní inzeráty, což šetří jejich čas i energii. Navíc aktuálně zatím nabízíme bezplatné vložení inzerátů pro všechny zájemce o práci nebo pro ty, kdo hledají nové kolegy do svých lékáren. Další výhodou je sekce prodeje lékáren, což je unikátní funkce, kterou jiné platformy nenabízí.
Pro koho je portál určen?
Primárně pro lékárny, farmaceutické asistenty, majitele lékáren a společnosti působící ve farmaceutickém průmyslu. Zároveň je vhodný i pro vzdělávací organizace, které nabízejí kurzy nebo semináře pro farmaceutický sektor.
Zmínil jste bezplatné vložení inzerátů. Jak dlouho tato nabídka potrvá?
Bezplatné vložení inzerátů je aktuálně nastaveno jako úvodní akce při spuštění portálu. Plánujeme ji ponechat aktivní minimálně několik měsíců, abychom uživatele seznámili s naším portálem.
Jak probíhá registrace a vkládání inzerátů? Je to složité?
Registrace je jednoduchá, stačí pár základních údajů důležitých pro popis inzerované informace. Po přihlášení může uživatel snadno vložit inzerát prostřednictvím přehledného formuláře. Celý proces je intuitivní a zabere jen pár minut.
Další možností je vyplnit si své CV na platformě www.educomm.cz, kterou znají všechny lékárny v České republice, a pak jen zpřístupnit portálu Pharmacyservis.cz.
Máte již nějakou zpětnou vazbu od prvních uživatelů?
Ano, a jsme nadšení. Uživatelé oceňují přehlednost portálu, rychlost při vyhledávání inzerátů a možnost cíleného zaměření. Rovněž vyzdvihují právě nabídku bezplatného vkládání. Pokud se bude platforma dynamicky rozvíjet, budeme rozšiřovat její povědomí i na slovenské lékárníky se zájmem pracovat třeba v České republice.
Kromě pracovních nabídek a prodeje lékáren jste zmínili i vzdělávací příležitosti. Co konkrétně tato sekce nabízí?
Tento oddíl poskytuje informace o vzdělávacích kurzech, seminářích a dalších edukačních aktivitách pro farmaceuty a jejich týmy. Chceme podporovat celoživotní vzdělávání, které je v tomto oboru zásadní. Budou zde přibývat i kurzy na AI nebo další moduly z našich platforem vzdělávání, ale i dalších společností na trhu.
Jak se vám daří zajistit aktuálnost informací?
Aktivně spolupracujeme s farmaceutickými subjekty a průběžně kontrolujeme obsah inzerátů. Díky tomu můžeme garantovat, že všechny nabídky jsou relevantní a aktuální.
Jaké máte plány s portálem do budoucna?
Náš cíl je nadále rozšiřovat funkcionalitu portálu, přidat nové nástroje pro lepší propojení uživatelů a zapojit širší spektrum farmaceutických odborníků. Rádi bychom také vytvořili prostor pro sdílení zkušeností a budování komunit, a hlavně využití propojení s platformou Educomm.cz, kde se vzdělává dnes více než 4000 lékárníků a farmaceutických asistentů ročně.
Kde mohou zájemci portál najít a začít využívat jeho služby?
Stačí navštívit naši webovou stránku www.pharmacyservis .cz. Vše je připraveno tak, aby si uživatelé mohli ihned vyzkoušet všechny dostupné funkce.
Zdeňku, děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů s Vaším potřebným a zajímavým projektem.
Chramst
V ČR přibývá nemocných se žloutenkou typu A i C. Loni testy odhalily hepatitidu C u 1 452 osob – nejvíce za posledních deset let. Do konce srpna letošního roku přibylo dalších 935 případů. Současně se ale navíc objevila plošná epidemie žloutenky A. Od začátku roku bylo hlášeno 1 348 nemocných, což je několikanásobně více než v předchozích letech. „Naše populace je vůči viru hepatitidy A velmi vnímavá, protože od poslední velké epidemie v roce 1979 uplynulo více než 45 let. Většina lidí se tak s virem nikdy nesetkala a nemá protilátky. Proto je ohrožena prakticky celá společnost,“ říká MUDr. Pavel Dlouhý, předseda Společnosti infekčního lékařství ČLS JEP. Hepatitida A má akutní průběh s příznaky podobnými chřipce (únava, teplota, nechutenství, nevolnost, bolesti břicha), následně zežloutne kůže a bělmo očí. Žloutenka typu C naopak postupuje nenápadně a roky ničí játra. Řada lidí tak o své infekci vůbec neví, protože onemocnění probíhá bez bolesti a bez výraznějších příznaků. Testování na hepatitidu C provádějí praktičtí lékaři i specialisté. Anonymně a zdarma je možné nechat se otestovat také v checkpointech, které fungují po celé republice. Vyšetřuje se zde HIV, hepatitida C a syfilis. Hepatitida A se zde netestuje – pokud má člověk podezření na infekci virem hepatitidy A, musí se obrátit na svého praktického lékaře.
Druhý tematický on-line kongres tohoto roku spustila společnost Healthcomm Professional 3. 9. 2025. Na webu www.healthcomm.cz poběží celých 30 dní. 2D tematický on-line kongres IMUNITA je určen všem lékárníkům, farmaceutickým asistentům a dalším nelékařským zdravotnickým profesionálům z celého Česka i Slovenska. Akreditováno u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Stále se můžete registrovat. Využijte kód pro přihlášení PHAR25IM a vstup v hodnotě 1000 Kč máte zcela zdarma.
S datem 4. září je spojen Světový den sexuálního zdraví (World Sexual Health Day), který od roku 2010 vyhlašuje a celosvětově propaguje World Association for Sexual Health - organizace na podporu sexuálního zdraví jako základního lidského práva. Motto pro rok 2025 zní: „Sexuální spravedlnost: Co pro to můžeme udělat?“ Sexuologický ústav VFN se k letošnímu Světovému dni připojuje zveřejněním edukačních materiálů na webu a sociálních sítích, zahájením kampaně k otevření nízkoprahového Centra psychosexuální pomoci a současně i nabídkou bezplatné anonymní on-line konzultace pro nové zájemce během září 2025. Pro zajištění prvního kontaktu funguje specifická e-mailová adresa: SexPomoc@vfn.cz. Tato možnost slouží jako první vstupní brána pro klienty, kteří se často nacházejí v psychosexuální krizi a potřebují anonymitu.
Pilotní projekt preventivního očkování proti chřipce proběhne v oddělených konzultačních místnostech Center prevence s poradenstvím v rámci vybraných lékáren BENU v Praze, Brně a Ostravě. Očkování bude provádět vždy praktický lékař, a to během říjnových víkendů od 4. do 26. 10. 2025 v čase 10-18 hodin. Cena za očkovací látku a její aplikaci bude 629 Kč. Pacient bude hradit platbu na místě v lékárně. Očkování proti chřipce mají z veřejného zdravotního pojištění plně hrazeno pouze pojištěnci nad 65 let a zákonem stanovené skupiny. Od 1. září 2025 si mohou dospělí samoplátci ve věku 18–65 let rezervovat termín očkování proti chřipce prostřednictvím webových stránek benuprevence.cz