
Magazín Healthcomm se v roli tradičního mediálního partnera zúčastnil dlouho očekávaného startu kongresové sezóny 2021 Healthcomm Professional, který připadl na první říjnový víkend, a to hned v hlavním městě. Vše bylo na svém místě: technika, připravené sály i foyer, oblíbený moderátor, přednášející i účastníci. Také expozice partnerů byly vyšperkované. Dlouho avizovaný návrat „do normálnosti" byl najednou tu! Něco bylo ale přeci jen jiné. Atmosféra přísné kontroly bezinfekčnosti hned u registrace (vyžadovaná jak hotelem, tak i organizátory dle platných pravidel protiepidemických nařízení), povinnost mít zakryté obličeje respirátorem, desinfekce u vstupů do místností apod. - to vše měnilo obraz dříve zaběhlých přátelských setkání během akcí Healthcommu.
Nebylo mnoho času vyzpovídat si přímo během kongresu ředitele společnosti Health communication s.r.o., Zdeňka Břeně, proto jsme si rozhovor naplánovali až po akci. V čase, kdy přichází její zhodnocení.
Zdeňku, dostáváme se k rozhovoru ve chvíli, kdy padlo rozhodnutí o změně plánu edukačních projektů Health communication pro letošní rok. Konkrétně jde o přesun fyzických kongresů Healthcomm Professional do online prostředí. Co Vás k tomu vedlo?
K rozhodnutí nás vedla celá řada skutečností a globální (realistický) pohled na ně. Hned na začátku října jsme realizovali již zmíněný první podzimní kongres v Praze. Už samotný fakt, nad kterým jsme se podivili, byl počet přihlášených účastníků na kongres, který v roce 2019 navštívily více než dvě stovky účastníků. Letošních 80 účastníků v hlavním městě je pro nás opravdu málo! Náš tým (v počtu 15 mých kolegů) již tradičně podniká na kongresu aktivity, které jsou pro nás a naši vizi zcela zásadní: kvalitní odborný program, 3D kino v sále, virtuální realitu s návštěvou lidského těla a s ukázkami možných patologických projevů, interaktivní expozice, expozice Educomm a Edumedic a také Váš HC magazín jako mediální partner. A to všechno potřebuje především ty, pro které je to určeno - účastníky z řad odborníků z lékáren.
Máte nějakou analýzu, proč se v reálu nepotvrdila ona ohlašovaná „chuť se znovu potkat osobně"?
Ano, určitě. Především je tu několik zásadních skutečností, které jsou pro nás všechny, bohužel, faktem. Na kongresu musím mít celý den respirátor. Nemůžu pořád jíst nebo pít, abych ho mohl sejmout z obličeje.
Kam se tedy přesune naplánovaný obsah z podzimních kongresů?
My odborný program v žádném případě nerušíme. Jen ho po dobré zkušenosti z loňska přesouváme do prostředí Online konference Healthcomm, kterou i na jaře (stejně jako vloni) navštívilo přes 1000 účastníku z řad lékárníků a farmaceutických asistentů z České republiky a Slovenska.
Bude to tedy již známá forma Online konference? Přednáškový sál a expozice firem...?
Ano i ne. Nikdy nemáme nic jako předtím. (smích)
Prostředí online konference nenabízí ten krásných vizuální dojem, projev a možnosti jako 3D 360° kongres, ale zase je skvělá tím, že předkládá intuitivní prostředí pro více uživatelů nepatrně jednodušší. Ale hlavně nám umožňuje v něm realizovat nové prvky, které vyvíjí náš skvělý IT tým programátorů a grafiků. Jde o naše dílo, které jsme sami naprogramovali a vyvinuli, proto jsme schopni ho rychle měnit a vylepšovat na základě poptávek uživatelů.
To zní jako naděje, že další Online konference nabídne i něco nového?
No snad toho bude dost, ale nebudu prozrazovat vše. Rozhodnutí o přesunu do online formy je čerstvé, proto nevím, co všechno z novelizovaných „parádiček" stihneme. Měli jsme 70 % času rozplánovaný na fyzické kongresy, teď se změnou se vrhneme do víru Online konference.
Ale něco snad přiblížit mohu:
Máte již nyní vizi na rok 2022? Pokud lze po tom všem být vizionářem...
Vizi musíte mít vždy. Bez vize to nejde. I když na ni nemáte prostor kvůli rychlým změnám a reakcím na ně. Tak i přesto musíte hledat cestu. Příští rok bude čekat naše klienty, partnery, účastníky a uživatele celá řada novinek. Prozradím, že kongresy samozřejmě plánujeme i na rok 2022, protože i my se určitě chceme potkávat. Uděláme vše pro to, aby to byla zase ta úžasná a příjemná kongresová setkání jako vždy.
Kromě toho budeme připravovat několik nových tematických projektů:
Víc zatím nemohu prozradit.
Co byste vzkázal do lékáren?
Mějte klidný podzim. Pokud chcete být s námi a studovat, rádi Vás uvidíme na online konferenci nebo portálu Educomm. A těšíme se na Vás kdekoli a kdykoli se budeme moci v klidu potkat. Věříme, že brzy uvidíme nejen oči nad respirátorem, ale i úsměvy na Vašich tvářích.
Děkuji za rozhovor
Chramst
Unikátní snímky rozmnožovacích orgánů květin skryté očím mají možnost vidět návštěvníci Křížové chodby brněnské Nové radnice na Dominikánském náměstí. Až do 25. srpna 2025 zde probíhá výstava Tajemství květního vývoje pod drobnohledem. Autory jsou vědci z brněnských pracovišť Akademie věd ČR: z Ústavu přístrojové techniky a Biofyzikálního ústavu. Fotografie pořídili unikátní metodou pokročilé environmentální rastrovací elektronové mikroskopie, která rostliny při snímkování nepoškodí. Výstava, která je pro zájemce zdarma, přináší unikátní vizuální zážitek. Ukazuje krásu a komplexnost přírody ve zcela novém pohledu.
Druhý tematický on-line kongres tohoto roku spustí Healthcomm Professional 3. 9. 2025. Na webu www.healthcomm.cz poběží celých 30 dní. 2D tematický on-line kongres IMUNITA je určen všem lékárníkům, farmaceutickým asistentům a dalším nelékařským zdravotnickým profesionálům z celého Česka i Slovenska. Akreditováno u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Přihlašovat se můžete již nyní. Využijte kód pro přihlášení PHAR25IM a vstup v hodnotě 1000 Kč máte zcela zdarma.
Evropská komise schválila 21valentní pneumokokovou konjugovanou vakcínu CAPVAXIVE pro prevenci invazivního pneumokokového onemocnění (IPO) a pneumokokové pneumonie u dospělých. Obsahuje osm unikátních sérotypů a díky svému složení pokrývá sérotypy odpovědné za většinu případů IPO u dospělé populace. Na českém trhu bude vakcína dostupná od letošního srpna. V současnosti ještě není hrazena z veřejného zdravotního pojištění, ale lze využít příspěvků z preventivních programů jednotlivých zdravotních pojišťoven.