
Společnost Health communication s.r.o., kterou založil před 11 lety Zdeněk Břeň, se do povědomí lékárníků a farmaceutických asistentů dostala díky obsahově i organizačně zajímavým odborným kongresům Healthcomm Professional, které byly zároveň startovacími projekty společnosti. Postupem času, v souladu k měnícími se potřebami zaměstnanců lékáren, s příchodem moderních technologií a otvírajícím se virtuálním světem vzdělávání, přibyly další projekty, a to video portály pro edukaci lékáren, ordinací nebo nelékařských profesí. Zdá se, že recept na úspěšnou vzdělávací firmu, která umí reflektovat na stále měnící se podmínky, Zdeněk Břeň má.
V loňském roce, který lze označit různě, například za „dobu kovidovou", „dobu změn", „silnou dobu", nebo naopak rok 2020 lidé vnímají jako „ztracený čas", společnost Health communication byla ve světě odborného vzdělávání stále vidět, protože se naplno ukázal trend časově nenáročných, bezkontaktních online forem vzdělávání s interaktivními funkcemi pro účastníky. Byly řešením, které mohla a uměla společnost Health communication zájemcům o edukaci nabídnout.
Jak by Zdeněk Břeň označil loňský rok, byla to pro něj silná doba? Jaké má Health communication připravené akce pro své příznivce v sezóně 2021?
Zdeňku, jaký přívlastek byste dal loňskému roku?
Přívlastek? NEVYZPYTATELNÝ...to znamená, že když jdete večer spát, tak ráno není kámen na kameni.
Co bylo pro vás, co by koordinátora týmu Health communication, v loňském roce nejtěžší?
Neřekl bych těžké, jen velmi složité. S velkou pokorou musím vzdát hold lékařům a sestrám na covid odděleních, protože ti musí stát TAM, kam se 9 lidem z 10 určitě nechce ani vejít, natož TAM být hodiny denně. Stejně tak soucítím s obory, nebo lépe s podnikateli, kteří nemohli řešit a změnit své podnikání, což jsou třeba kadeřnice a holiči, provozovatelé hotelů, letních i zimních středisek, divadla, umělci...nebudu všechny jmenovat. Já to těžké neměl, jen složité.
Měl jsem štěstí, že celý náš tým pochopil, že zrušení fyzických kongresů a konferencí musíme nahradit hned a okamžitě. A štěstí jsem měl rovněž v tom, že ke stavbě strategie, která by zvládla nečekanou situaci ustát, nám fungovaly naše tři silné pilíře v online odděleních: Educomm.cz, Edumedic.cz a HC magazín. Bez takových opor by to bylo velmi těžké. Prostřednictvím IT oddělení jsem byl schopen do měsíce nabídnout našim klientům kompletní kongres Healthcomm ve verzi online. A povedlo se! Ano, neměl jsem to těžké díky vytvořeným nadčasovým projektům, které řídí úžasní kolegové v týmu Health communication.
Všude se dnes objevuje slovo krize - vztahová, osobní, společenská... Kdy jste byl loni ve stavu, který byste sám označil za krizový? Jak jste se z krize dostal?
Krizový byl pro mě stav vést firmu v distančním, online prostředí: Skype, Zoom, WhatsApp. Vždy jsem vedl týmy intuitivně a učil firmy naplánovat růstové milníky na 5 nebo 10 let dopředu. Doba se v toku informací zrychluje každé 2 roky tak rychle, že moje dlouhodobé plány jsou na jeden rok a ty kratší na období čtyř měsíců. Nebylo jednoduché nesedět s týmem každý den a nemoci využívat společnou energii. Pak jsme se to naučili. Ještě to není na 100 %, možná tak na 75 %, ale i tohle už stačí.
Pracujeme méně hodin denně, protože jsme v online prostředí tak intenzivně, že tomu prostě nemůžeme dát víc, anebo můžeme, ale bude to mrhání časem. Myslím, že se všichni těšíme, až se společně zase uvidíme....
Jak byly odborníky z řad lékárníků a lékařů přijímány virtuální akce 2020 a zůstane Vaše společnost u nich i letos?
Měli jsme zkušenost s online projekty a věděli jsme, že je přijmou. Přesto jsme byli překvapeni a nadšeni, když se první online konference účastnilo na podzim více než 1600 odborníků z lékáren a zimního 3D VR kongresu přes 600 účastníků.
Zpětnou vazbu jsme dostali od lékárníků i partnerů online akcí úžasnou, a proto už celý tým Health communication pracuje na přípravě letošních vzdělávacích akcí ve virtuálním prostředí. Máme naplánovány jarní i podzimní termíny, intenzivně sestavujeme odborné programy a zkoušíme nové prvky pro kvalitu a atraktivnost obsahu.
Děkuji za rozhovor
Chramst
Srdečně zveme všechny profesionály z lékáren na říjnový prezenční kongres PHARMACY EVENT PRAHA, který se uskuteční 16. října v Comfort Hotelu Prague City East. Kongres je rozdělen na dopolední a odpolední, vždy samostatně akreditovanou část. Můžete ale absolvovat celý den a získat tak 14 bodů od ČLnK. Přihlásit se můžete na stránkách https://www.healthcomm.cz/, nebo k registraci můžete použít vstup přes banner na Magazínu. Těší se na vás pořadatelé, lektoři i moderátor Vojtěch Bernatský. Nenechte si ujít kongres, kde společně oslavíme 15 let působení společnosti Health communication na poli edukace.
Speciální centra pro diagnostiku a léčbu bolestí hlavy v říjnu opět otevřou dveře veřejnosti, a to bez objednání a bez žádanky. Běžně se do těchto center pacient dostane pouze na doporučení neurologa a často po dlouhém čekání. V říjnu se uskuteční čtvrtý ročník Dnů otevřených center pro léčbu migrény. Odborníci na migrénu, zástupci pacientské organizace Migréna-help, kariérová poradkyně i další lidé, kteří sami migrénou procházejí, budou připraveni pomoci. První letošní akce proběhla na začátku října v Městské poliklinice Praha. Druhá se uskuteční ve čtvrtek 16. října 2025 od 16 do 19 hodin v Nemocnici AGEL Prostějov. Více na migrena-help.cz
Pilotní projekt preventivního očkování proti chřipce proběhne v oddělených konzultačních místnostech Center prevence s poradenstvím v rámci vybraných lékáren BENU v Praze, Brně a Ostravě. Očkování bude provádět vždy praktický lékař, a to během říjnových víkendů od 4. do 26. 10. 2025 v čase 10-18 hodin. Cena za očkovací látku a její aplikaci bude 629 Kč. Pacient bude hradit platbu na místě v lékárně. Očkování proti chřipce mají z veřejného zdravotního pojištění plně hrazeno pouze pojištěnci nad 65 let a zákonem stanovené skupiny. Od 1. září 2025 si mohou dospělí samoplátci ve věku 18–65 let rezervovat termín očkování proti chřipce prostřednictvím webových stránek benuprevence.cz