
Logo německých produktů značky Doppelherz představuje sílu dvou srdcí. Deklaruje dvojnásobek užitku pro své uživatele - zdraví a celkovou životní pohodu. Doppelherz totiž nabízí řadu vysoce kvalitních vitaminů, minerálů, bylinných extraktů a speciálních živin pro aktivní a zdravý životní styl. Historii značky Doppelherz začal psát v Hamburku v roce 1897 lékárník Alfred Queisser, zakladatel rodinné společnosti Queisser Pharma. Druhý kořen dnešní společnosti Queisser Pharma zapustil lékárník Josef Peter Hennes z německého Essenu. Ten v roce 1919 vyvinul původní recepturu dnešního Doppelherz® Tonic z bylin a dalších přírodních složek.
Brzy se výrazný symbol značky zobrazující dvě srdce stal ztělesněním vitality, zdraví a pohody nejen pro Němce, ale pro miliony lidí po celém světě. Produktové portfolio se od vývoje Doppelherz® Tonic, před více než 100 lety, mnohonásobně rozrostlo a výrobky překročily hranici Německa. Po roce 1996 se těžiště exportní aktivity přesunulo do východní Evropy.
STOLETÁ TRADICE ORIGINÁLNÍCH RECEPTUR SLAVÍ ÚSPĚCH V MODERNÍM SVĚTĚ
Rodinná farmaceutická společnost Queisser Pharma se sídlem v Německu, s více než 100letou tradicí, vyvíjí, vyrábí a prodává dál zdravotnické prostředky a produkty pro každodenní podporu zdraví celé rodiny. Od 70. let 20. století patří společnost do holdingu HGDF, tradiční rodinné firmy z Flensburgu v Německu. Nabízí přírodní produkty vyráběné dle originálních domácích receptur, které jsou bez lepku a bez laktózy, jak si žádá moderní farmaceutický trh. Jsou určeny také pro vegetariány a vegany. Produkty jsou opatřeny ochrannou známkou V-label, kterou uděluje jednotná Evropská vegetariánská unie, čímž deklaruje, že výrobky neobsahují žádné složky živočišného původu.
Do svých přípravků, zdravotnických prostředků a doplňků stravy používá společnost pouze certifikované, vysoce kvalitní suroviny. Na tradiční a oblíbený Doppelherz® Tonic, který byl v roce 1921 poprvé registrován jako ochranná známka, navázaly přípravky pro podporu imunitního systému, pro boj s únavou a vyčerpáním, pro udržení zdravé pokožky a vlasů nebo pro posílení kardiovaskulárního systému.
......
93 % všech Němců zná přípravek Doppelherz® Tonic a 74 % ví, že je to tonikum, které slouží k prevenci oběhových potíží. V mnoha domácnostech se tonika Doppelherz stala pravidelným společníkem podporujícím dobré zdraví v každé fázi života.
......
Značka Doppelherz už není jen synonymem slavného tonika. S mottem „vše, po čem vaše srdce touží", vkládá Doppelherz veškeré know-how do vývoje nových produktů. Kromě tonika bez alkoholu a cukru (Vital Tonikum N) se Doppelherz vypracovala na jednu z předních značek v produktech na bázi česneku, ženšenu, vitaminů a minerálů a také přípravků s omega-3 mastnými kyselinami. Produkty Doppelherz podporují zdravý a aktivní životní styl v každém věku a patří k nejprodávanějším doplňkům stravy v Německu. V roce 2021 obdržel Doppelherz prestižní ocenění BEST BRANDS TopTen v kategorii Health & Well-Being. Toto ocenění kromě úspěchu na trhu zohledňuje i oblíbenost značky mezi jejími zákazníky.
Obliba tonika rychle rostla v 50. letech 20. stol. díky intenzivním reklamním kampaním. Výrazný symbol značky zobrazující dvě srdce se brzy stal ztělesněním vitality, zdraví a pohody pro miliony lidí. V padesátých letech propagují tonikum veselé hospodyňky oděné do červené a černé.
VITAL TONIKUM
Přirozená fyzická aktivita a zdravá strava jsou důležitou součástí zdravého životního stylu a činnosti srdce. Pro zdraví a výkonnost fyziologicky důležitých funkcí hraje důležitou roli dostatečný přísun životně důležitých látek. Doppelherz Vital Tonikum 750ml obsahuje kombinaci přírodních minerálních látek, magnesia, železa a potřebných vitaminů, extraktu z hroznů, koncentrátu červeného vína, extraktu meduňkových listů a extraktu listů rozmarýnu.
VÝVOJ A INOVACE PRODUKTŮ ZNAČKY DOPPELHERZ. VÍCE CHUTI, MÉNĚ CHEMIE!
Produkty značky Doppelherz mají pro své uživatele benefit v podobě příjemné lékové formy - mikropeletek, které se vkládají pod jazyk, kde dochází k jejich postupnému rozpouštění, a to bez nutnosti zapíjení. Působí do několika vteřin po užití, a tímto se tou nejrychlejší cestou dostanou do krevního řečiště. Díky speciálně vyvinuté depotní formě se vitaminy značky Doppelherz v těle uvolňují rovnoměrně, čímž zásobují tělo živinami po celý den a jejich účinnost je dlouhodobá.
Základní produkty společnosti Doppelherz jsou oblíbené doplňky stravy, které obsahují optimální hladinu živin, jako jsou vitaminy, minerály, stopové prvky a některé mastné kyseliny. Queisser Pharma klade na dodavatele účinných látek, jako jsou rostlinné extrakty, nejpřísnější možné požadavky na kvalitu. Tito certifikovaní dodavatelé jsou vybíráni podle vysokých standardů kvality Queisser a pravidelně kontrolováni. Většina bylinných extraktů používaných Queisserem pochází z divokých sbírek. Hloh se například sbírá pečlivě ručně v lesích východní Evropy. Kozlík lékařský, chmel a další léčivé byliny jsou pěstovány podle vysokých standardů kvality. Pečlivě se kontroluje kvalita půdy, měří se její obsah škodlivin a těžkých kovů a samozřejmě je zcela vyloučeno použití pesticidů.
Značka Doppelherz nabízí produkty ve správné formě pro jedinečné potřeby a chutě každého zákazníka: tablety a kapsle, které se snadno polykají, mikropelety, granulované nápojové směsi, tekuté tyčinky, tekuté produkty, nosní spreje a oční kapky. Každý rok se z továrny Queisser ve Flensburgu naplní a odešle více než 4 miliony lahví tonik Doppelherz. U tonik se kontroluje obsah účinné látky a etanolu, hustota tekutiny, obsah cukru, chuť a vůně. Nejsou přidávány žádné umělé zvýrazňovače chuti. Tonika se mohou chuťově lišit v závislosti na regionálních rozdílech ve složkách a klimatických podmínkách v době zralosti rostlin, což je jasným důkazem, že tyto produkty podléhají více přírodním pravidlům a méně chemii.
Doppelherz používá pro výrobu svých produktů pouze klimaticky neutrální procesy, které vyvažují všechny nevyhnutelné emise CO2 vznikající v procesním řetězci s podporou uznávaných projektů na ochranu klimatu.
DOPPELHERZ NA ČESKÉM TRHU
Společnost Queisser Pharma působí ve více než 80 zemích po celém světě a je lídrem na trhu se zavedenou produktovou řadou Doppelherz či Doppelherz system. Dnes její výrobky najdeme nejen na evropských, ale i asijských a amerických trzích. Zákazníci v zahraničí se spoléhají na hluboké znalosti v oboru lidského zdraví, které jsou založeny na kombinaci mnohaletých zkušeností a nejnovějších vědeckých poznatků.
Na českém trhu je distributorem značky Doppelherz společnost Herzpharm.CZ, s.r.o., jejíž jednatelky, Jeannett Machulové, jsme se zeptali:
Kdy jste se poprvé setkala s produkty Doppelherz a proč jste se rozhodla zpřístupnit je českým a slovenským uživatelům?
S produkty Doppelherz jsem se setkala v dětství, kdy jsem bývala často nemocná. Jelikož jsem žila v Německu, odkud pramení historie naší rodiny a s níž jsou spojeny produkty Doppelherz, které jsou zde jedničkou na trhu, rozhodla jsem se je zpřístupnit i českým pacientům.
Jak těžké je udržet rodinnou tradici, a přitom reflektovat na potřeby moderního životního stylu?
Není složité udržet rodinnou tradici, protože jsme dokázali expandovat naše produkty do 80 zemí, kde napomáhají k tomu nejcennějšímu - zdraví náš všech. Reflektovat na potřeby zdravého životního stylu, je otázkou neustálého monitoringu. Díky našim speciálním výrobním procesům a originálním recepturám neustále vylepšujeme naše produkty a přicházíme na trhy s novými technologiemi a účinnými látkami.
Je stále Doppelherz® Tonic vlajkovou lodí značky reprezentující to nejlepší, co Doppelherz nabízí?
Ano Doppelherz Vital Tonikum je stále našim top produktem. Již jedno století od historie jeho první výroby pomohlo a stále pomáhá k rekonvalescenci organismu, k podpoře funkcí nervového systému, svalů, k snížení únavy a vyčerpání, k podpoře imunitního systému, k tvorbě červených krvinek, podílí se na energetickém metabolismu a přispívá k okysličování krve.
V ČR přibývá nemocných se žloutenkou typu A i C. Loni testy odhalily hepatitidu C u 1 452 osob – nejvíce za posledních deset let. Do konce srpna letošního roku přibylo dalších 935 případů. Současně se ale navíc objevila plošná epidemie žloutenky A. Od začátku roku bylo hlášeno 1 348 nemocných, což je několikanásobně více než v předchozích letech. „Naše populace je vůči viru hepatitidy A velmi vnímavá, protože od poslední velké epidemie v roce 1979 uplynulo více než 45 let. Většina lidí se tak s virem nikdy nesetkala a nemá protilátky. Proto je ohrožena prakticky celá společnost,“ říká MUDr. Pavel Dlouhý, předseda Společnosti infekčního lékařství ČLS JEP. Hepatitida A má akutní průběh s příznaky podobnými chřipce (únava, teplota, nechutenství, nevolnost, bolesti břicha), následně zežloutne kůže a bělmo očí. Žloutenka typu C naopak postupuje nenápadně a roky ničí játra. Řada lidí tak o své infekci vůbec neví, protože onemocnění probíhá bez bolesti a bez výraznějších příznaků. Testování na hepatitidu C provádějí praktičtí lékaři i specialisté. Anonymně a zdarma je možné nechat se otestovat také v checkpointech, které fungují po celé republice. Vyšetřuje se zde HIV, hepatitida C a syfilis. Hepatitida A se zde netestuje – pokud má člověk podezření na infekci virem hepatitidy A, musí se obrátit na svého praktického lékaře.
Druhý tematický on-line kongres tohoto roku spustila společnost Healthcomm Professional 3. 9. 2025. Na webu www.healthcomm.cz poběží celých 30 dní. 2D tematický on-line kongres IMUNITA je určen všem lékárníkům, farmaceutickým asistentům a dalším nelékařským zdravotnickým profesionálům z celého Česka i Slovenska. Akreditováno u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Stále se můžete registrovat. Využijte kód pro přihlášení PHAR25IM a vstup v hodnotě 1000 Kč máte zcela zdarma.
S datem 4. září je spojen Světový den sexuálního zdraví (World Sexual Health Day), který od roku 2010 vyhlašuje a celosvětově propaguje World Association for Sexual Health - organizace na podporu sexuálního zdraví jako základního lidského práva. Motto pro rok 2025 zní: „Sexuální spravedlnost: Co pro to můžeme udělat?“ Sexuologický ústav VFN se k letošnímu Světovému dni připojuje zveřejněním edukačních materiálů na webu a sociálních sítích, zahájením kampaně k otevření nízkoprahového Centra psychosexuální pomoci a současně i nabídkou bezplatné anonymní on-line konzultace pro nové zájemce během září 2025. Pro zajištění prvního kontaktu funguje specifická e-mailová adresa: SexPomoc@vfn.cz. Tato možnost slouží jako první vstupní brána pro klienty, kteří se často nacházejí v psychosexuální krizi a potřebují anonymitu.
Pilotní projekt preventivního očkování proti chřipce proběhne v oddělených konzultačních místnostech Center prevence s poradenstvím v rámci vybraných lékáren BENU v Praze, Brně a Ostravě. Očkování bude provádět vždy praktický lékař, a to během říjnových víkendů od 4. do 26. 10. 2025 v čase 10-18 hodin. Cena za očkovací látku a její aplikaci bude 629 Kč. Pacient bude hradit platbu na místě v lékárně. Očkování proti chřipce mají z veřejného zdravotního pojištění plně hrazeno pouze pojištěnci nad 65 let a zákonem stanovené skupiny. Od 1. září 2025 si mohou dospělí samoplátci ve věku 18–65 let rezervovat termín očkování proti chřipce prostřednictvím webových stránek benuprevence.cz