
Po otevření salónů zůstane u domácí péče o krásu většina mladých žen
Koronavirus ukázal, že po uzavření kadeřnických a kosmetických salónů začalo 57 % Češek pečovat o svůj vzhled v domácích podmínkách. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti dm drogerie markt. Nejčastěji si doma barvily vlasy. Více než polovina žen, které byly v minulosti zvyklé navštěvovat odborníky, plánuje i po otevření salónů o sebe pečovat alespoň částečně v domácích podmínkách. Více než tři čtvrtiny dotázaných žen ve věku do 29 let dokonce chtějí využít získané dovednosti a pečovat o svůj vzhled doma více, než byly doposud zvyklé.
V důsledku globální pandemie byly kadeřnické a kosmetické salóny v České republice uzavřeny po dobu dvou měsíců, a to od 14. března do 11. května. Aktuální průzkum dm drogerie markt zjišťoval, jak jsou české ženy zvyklé navštěvovat salóny, zda po dobu jejich uzavření pečovaly o svůj vzhled samy a zda v domácí péči plánují pokračovat i v budoucnu. Průzkum realizovala agentura STEM/MARK na více než 500 respondentkách ve věku 25 až 60 let po celé České republice.
Dotazování ukázalo, že některý ze salónů před jejich uzavřením navštěvovalo 75 % oslovených žen. Nejčastěji ženy využívají služby kadeřnictví (69 %), dále pak kosmetických salónů (20 %) a nehtových studií kvůli umělým nehtům (16 %).
Kvůli uzavřeným salónům pak více než polovina českých žen začala o svůj vzhled pečovat v domácích podmínkách. Celkem 49 % dotázaných o sebe pečovalo zcela samostatně, 8 % žen pak o pomoc poprosilo své známé, kteří však nejsou odborníky na danou oblast péče.
„V domácích podmínkách si ženy nejčastěji barvily vlasy. Po dobu uzavření salónů to vyzkoušelo 66 procent oslovených. V případě žen starších 45 let to bylo dokonce 75 procent dotázaných. Polovina Češek doma pečovala o svou pleť nebo se věnovala manikúře. Mladší ženy si pak doma ve větší míře upravovaly obočí," prezentuje výsledky průzkumu Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
Pouze 5 % žen pozvalo kadeřníka či jiného odborníka na péči přímo domů. Zbylých 37 % žen pak s úpravou vzhledu čeká až na otevření salónů.
Polovina oslovených žen si kvůli domácí péči pořídila nové přípravky. Nejčastěji si kupovaly produkty určené k péči o vlasy. Ty si pořídilo 89 % žen, které potvrdily, že v době nouzového stavu nakupovaly nové přípravky pro úpravu svého vzhledu. Mezi ženami ve věku 45 až 60 let to bylo dokonce 96 %.
„V období uzavření kadeřnických salónů jsme registrovali zvýšenou poptávku zejména po barvách na vlasy. Prodej produktů k barvení vlasů v březnu vzrostl o desítky procent oproti předchozím měsícům," představuje poptávku zákazníků dm drogerie markt Peroutka.
Průzkum dm drogerie dále ukázal, že si ženy během období uzavřených salónů osvojily řadu postupů v oblasti péče o svůj vzhled a chtějí je praktikovat i v budoucnu. Celkem 53 % žen, které během karantény nahradily služby salónů domácí péčí, totiž plánuje pokračovat s péčí o svůj vzhled alespoň částečně doma.
„Domácí beauty péči si osvojily zejména ženy do 29 let. Dokonce více než tři čtvrtiny mladých žen se chtějí o svůj vzhled nově starat převážně doma. Za tímto trendem stojí zejména fakt, že mladí ve volném čase ve větší míře využívali online tutorialů a naučili se řadu praktických postupů a triků, jak se o sebe starat. Tyto postupy pak budou využívat i po uvolnění vládních opatření," uzavírá Peroutka.
A co Vy? Jaké by byly Vaše odpovědi? Zkuste hlasovat v naší anketě v Relax části Magazínu.
Zdroj: Oddělení komunikace dm drogerie markt s.r.o.
2. prosince proběhne v Bruselu jednání Rady ministrů zdravotnictví EU. Českou republiku bude zastupovat ministr zdravotnictví Vlastimil Válek. Řešit se má mj. nařízení o kritických léčivých přípravcích (CMA). Ministr zdravotnictví podpoří další posun v legislativním procesu s tím, že je nezbytné posílit nástroje k řešení dostupnosti léčiv, strategické investice do evropské výroby, společné evropské nákupy léčiv a jejich pohotovostní zásoby. U farmaceutického balíčku ČR trvá na dodržení dojednaného kompromisu mezi členskými státy tak, aby byly skutečně reflektovány potřeby pacientů a zajištěn dostatek léčiv napříč EU. Řešena bude i revize směrnice o tabákových výrobcích a zahrnutí nikotinových a dalších výrobků, jejímž hlavním cílem by dle Ministerstva zdravotnictví mělo být především snížení atraktivity těchto výrobků a souvisejícího marketingu, zejména pro děti a mladistvé. (MZČR)
Národní linka pro odvykání 800 350 000 spouští od prosince videokonzultace. Reaguje tím na rostoucí poptávku po distančním poradenství. Videohovory přinesou osobnější kontakt odborníků s lidmi, kteří chtějí skoncovat s kouřením či jinou závislostí, i s jejich rodinnými příslušníky a blízkými. Klasické telefonické hovory budou samozřejmě zachovány. Videokonzultace budou v první fázi sloužit především jako úvodní setkání s klientem, během něhož konzultant vyhodnotí situaci, motivaci a potřeby. Na základě tohoto zhodnocení bude další spolupráce pokračovat standardním způsobem. Klient si videokonzultaci rezervuje přes web chciodvykat.cz nebo telefonicky na čísle 800 350 000.
Srdečně zveme lékárníky, farmaceutické asistenty a ostatní nelékařské profese z oboru zdravotnictví, z celé ČR i SK, na poslední on-line kongres z dílny Healthcomm Professional. V kulise Slovenska – sousední země s krásnou přírodou a s námi propojenou farmaceutickou historií se účastníci budou moci ponořit do virtuálního 3D prostředí a objevovat odborný i doprovodný program inspirovaný slovenskou farmaceutickou tradicí. Studujte tam, kde se moderní technologie potkává s kvalitním odborným obsahem. Kongres Bratislava startuje 12. listopadu a poběží do 11. prosince 2025. Odborný obsah on-line kongresu je akreditován na 30 dní u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Registrujte se jednoduše prostřednictvím tlačítka „Přihlášení“ na webu www.healthcomm.cz a s využitím kódu PHAR25SL získejte vstup zdarma. Registrovat se můžete také přes banner na Magazínu. Kód od Magazínu pro volný vstup je MAG25SL.