
Klub lékárníků nabízí zvýhodněné hlasové a datové tarify připravené na míru pracovníkům v oblasti farmacie. Služby jsou určeny primárně pro členy ČLnK, ale také pro provozovatele a majitele lékáren, studenty farmacie, farmaceutické asistenty sdružené v ČKFA a také pro rodinné příslušníky uvedených zákazníků.
Zeptali jsme se Petra Studenovského, ředitele společnosti Erbia Mobile s.r.o.:
Jaké další služby pro členy Klubu lékárníků společnost má, popřípadě jaké chystá v letošním roce?
Protože se blíží desáté výročí spuštění vlastní operátorské platformy, chystáme se k výraznému obnovení naší nabídky. Našim cílem je zvednout objemy poskytovaných služeb tak, aby pokrývaly potřeby účastníků na dlouho dopředu. Spolu s tím doufáme, naroste i využívání moderních technologií jako je televize nebo další streamovaná média.
Také jsme došli k názoru, že rozšíření RCS (což je moderní obdoba SMS) dosáhlo takové míry, že je chceme zařadit do našich preferovaných komunikačních kanálů. A nakonec, do léta bychom chtěli nasadit již připravený upgrade datových balíčků v zahraničí tak, aby si klienti nemuseli v zemích mimo EU pořizovat místní SIMkartu, protože české ceny datových balíčků v zahraničí postrádají smysl jak z hlediska provozu, tak cen. Ačkoliv to tak zvenku nevypadá, jedná se o technicky velmi složité řešení, protože namísto cenové hladiny třech domácích operátorů u Roamingu náhle pracujete se všemi sítěmi a operátory na planetě.
Byl jste osobně u myšlenky založit Klubu lékárníků? Jaké milníky byste vypíchl za první dekádu existence?
Ano. Klub lékárníků byl můj nápad. Nosnou myšlenkou bylo, že množství činností, které lze dělat, a směry, kterými se vydat, přesahují možnosti stavovské komory, která jako taková má na starosti především odbornou stránku farmacie. A ukázalo se, že to byla úvaha správná. Prvním, asi nejzásadnější milník vidím moment v roce 2015, kdy jsme předchozí aktivity v telekomunikacích přesunuli na platformu virtuálního operátora, protože jsme byli už tak velcí, že se ani jiná technická a obchodní varianta nedala realizovat. Vypadalo to jako krok do neznáma, ale zvládli jsme ho lépe, než kdokoliv čekal. Že to byla správná volba se ukázalo už v roce 2018, kdy jsme dosáhli na dvojnásobek původní velikosti, to by se v původním konceptu nikdy nestalo.
Za další milník považuji také to, že některé z našich tarifů, které jsme uvolnili pro širokou veřejnost, definovaly v určitých segmentech cenovou hladinu na trhu, kdy jsme i další operátory přiměli nás cenově následovat.
V neposlední řadě jsme v loňském roce navázali spolupráci s hned několika velkými poskytovateli internetu v ČR, jako je Avonet, Grape SC, nebo Tlapnet.
Velmi důležitým aspektem, který nás provází celou dobu, je ochrana soukromí dat účastníků a rozvíjení technologických řešení pro ochranu uživatelů před telefonickými a internetovými podvody. V průběhu let jsme nasadili nebo rozvinuli všechny dostupné technologie, které chrání čísla před vysokou útratou za volání nebo internet.
Nabízíte řadu benefitů, a to i „pohotově" v reakci na nastalou skutečnost. Mám na mysli například pomoc zákazníkům v povodněmi postižených oblastech loni v září. O jakou akci šlo a měla ohlas?
Po pravdě musím přiznat, že při loňských podvodních jsme příliš neuvažovali nad tím, jaký bude mít naše akce ohlas, ale co můžeme v danou chvíli rychle a pokud možno co nejvíce efektivně udělat. Domnívám se, že největší přínos této akce byl, že lidé postižení povodněmi kromě škod nemuseli ještě řešit, že jim došla data zrovna, když se to nejméně hodí. Že všechny služby fungovaly, když je potřebovali. Podobné akce jsme měli historicky i během lockdownů při Covidu, kde byl dopad výrazně větší, protože nárůst komunikace byl skokový a dodnes nám i po těch letech ve statistikách lockdownové měsíce svítí z hlediska provozu jako rekordní.
V podobném duchu také již několik let opakujeme v zimě a v létě akci, kdy rozdáváme data zdarma k většině tarifů a zákazník kvůli tomu nemusí třeba vystoupat na Sněžku, aby nascanoval nějaký kód...
Letos slaví společnost Health communication 15 let svých edukačních aktivit pro zaměstnance lékáren a Klub lékárníků je tradičním partnerem jejích akcí. Co vám spolupráce přináší?
V podstatě každá větší společnost v libovolném oboru nabízí nějakou formu věrnostního programu, která má zpravidla na zákazníka zcela zanedbatelný dopad, nebo je skrytou formou dalšího prodeje. Někdy se objevují i opravdu výhodné nabídky, ale splnit jejich podmínky je praktický nemožné a zákazník z nich prakticky nemá užitek. Proto jsme měli radost, že jsme ve spolupráci s Healthcommem navázali spolupráci ve sběru bodů, která je automaticky dostupná každému, nestojí nic navíc a může si ji kdykoliv vyčerpat, jak mu to vyhovuje. Stejně jako u našich ostatních akcí je tento benefit dostupný plošně a nevyžaduje nic navíc. Domníváme se, že tento typ uvažování se nám vrací v tom, že nás opouští pouze minimum zákazníků a nezanedbatelná část z těch co odešli, se k nám vrátí nedlouho poté, co je jiný operátor „vyškolí".
Jakou službu většina Vašich klientů z řad lékárníků využívá a máte pro ně nějakou aktuální „horkou" nabídku?
Většina zákazníků využívá mobilní telefonní číslo a s jistotou můžu říct, že největší provoz je ve v rámci síti, který je zdarma. To určitě souvisí s tím, že nabízíme Neomezené volání v síti za 49 Kč, což je za tarif částka, která je 10x nižší, než vůbec začínají ceníkové ceny mobilních tarify velkých operátorů.
Kromě mobilních čísel poskytujeme TV, pevné linky a internet. Protože internet poskytujeme stejně jako většina dalších operátorů na infrastruktuře Cetinu, hlavní rozdíl je v tom, s kolika operátory na infolince musíte mluvit, abyste se dozvěděli, proč Vám něco nefunguje. U nás bez nutnosti proplétání se nabídkou hlasového automatu a přepojování z oddělení na oddělení první člověk, se kterým mluvíte, vidí stav linky a aktuální diagnostiku. A kromě toho rozumí, že když v lékárně nejde internet, poslat tam technika za tři dny, není řešení.
Co se týká aktuální nabídky, tak nyní máme v akci Neomezené volání a 30 GB dat za 449 s DPH a kromě toho na přelom května a června chystáme další výraznější úpravu naší nabídky směrem k větším datovým objemům. Desáté výročí na vlastní platformě si o to doslova říká.
*Společnost Erbia Mobile je držitelem oprávnění 3661 k poskytování telekomunikačních služeb vydaným Českým telekomunikačním úřadem. Služby jsou poskytovány v síti T-Mobile. Erbia Mobile je držitelem certifikátu ISO 9001.
Děkuji za rozhovor
Chramst
V ČR přibývá nemocných se žloutenkou typu A i C. Loni testy odhalily hepatitidu C u 1 452 osob – nejvíce za posledních deset let. Do konce srpna letošního roku přibylo dalších 935 případů. Současně se ale navíc objevila plošná epidemie žloutenky A. Od začátku roku bylo hlášeno 1 348 nemocných, což je několikanásobně více než v předchozích letech. „Naše populace je vůči viru hepatitidy A velmi vnímavá, protože od poslední velké epidemie v roce 1979 uplynulo více než 45 let. Většina lidí se tak s virem nikdy nesetkala a nemá protilátky. Proto je ohrožena prakticky celá společnost,“ říká MUDr. Pavel Dlouhý, předseda Společnosti infekčního lékařství ČLS JEP. Hepatitida A má akutní průběh s příznaky podobnými chřipce (únava, teplota, nechutenství, nevolnost, bolesti břicha), následně zežloutne kůže a bělmo očí. Žloutenka typu C naopak postupuje nenápadně a roky ničí játra. Řada lidí tak o své infekci vůbec neví, protože onemocnění probíhá bez bolesti a bez výraznějších příznaků. Testování na hepatitidu C provádějí praktičtí lékaři i specialisté. Anonymně a zdarma je možné nechat se otestovat také v checkpointech, které fungují po celé republice. Vyšetřuje se zde HIV, hepatitida C a syfilis. Hepatitida A se zde netestuje – pokud má člověk podezření na infekci virem hepatitidy A, musí se obrátit na svého praktického lékaře.
Druhý tematický on-line kongres tohoto roku spustila společnost Healthcomm Professional 3. 9. 2025. Na webu www.healthcomm.cz poběží celých 30 dní. 2D tematický on-line kongres IMUNITA je určen všem lékárníkům, farmaceutickým asistentům a dalším nelékařským zdravotnickým profesionálům z celého Česka i Slovenska. Akreditováno u ČLnK, ČKFA, POUZP a SKMTP. Stále se můžete registrovat. Využijte kód pro přihlášení PHAR25IM a vstup v hodnotě 1000 Kč máte zcela zdarma.
S datem 4. září je spojen Světový den sexuálního zdraví (World Sexual Health Day), který od roku 2010 vyhlašuje a celosvětově propaguje World Association for Sexual Health - organizace na podporu sexuálního zdraví jako základního lidského práva. Motto pro rok 2025 zní: „Sexuální spravedlnost: Co pro to můžeme udělat?“ Sexuologický ústav VFN se k letošnímu Světovému dni připojuje zveřejněním edukačních materiálů na webu a sociálních sítích, zahájením kampaně k otevření nízkoprahového Centra psychosexuální pomoci a současně i nabídkou bezplatné anonymní on-line konzultace pro nové zájemce během září 2025. Pro zajištění prvního kontaktu funguje specifická e-mailová adresa: SexPomoc@vfn.cz. Tato možnost slouží jako první vstupní brána pro klienty, kteří se často nacházejí v psychosexuální krizi a potřebují anonymitu.
Pilotní projekt preventivního očkování proti chřipce proběhne v oddělených konzultačních místnostech Center prevence s poradenstvím v rámci vybraných lékáren BENU v Praze, Brně a Ostravě. Očkování bude provádět vždy praktický lékař, a to během říjnových víkendů od 4. do 26. 10. 2025 v čase 10-18 hodin. Cena za očkovací látku a její aplikaci bude 629 Kč. Pacient bude hradit platbu na místě v lékárně. Očkování proti chřipce mají z veřejného zdravotního pojištění plně hrazeno pouze pojištěnci nad 65 let a zákonem stanovené skupiny. Od 1. září 2025 si mohou dospělí samoplátci ve věku 18–65 let rezervovat termín očkování proti chřipce prostřednictvím webových stránek benuprevence.cz