Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



EDUKAČNÍ PROJEKTY V PRVNÍ POLOVINĚ ROKU 2023



Jaká témata zajímají lékárníky v rámci studia? Přinesl Covid i něco pozitivního k metodice studijních platforem? Nastal paradox v edukaci obchodních reprezentantů v lékárnách? Kam všude již pozvaly 3D360° kongresy studující lékárníky?

Přečtěte si rozhovor se Zdeňkem Břeněm, ředitelem společnosti Health communication.

Zdeňku, letošní rok by mohl být po dlouhé době „běžným rokem" bez strachu a omezení, rokem bez předsudků o covidu. Jak to vnímáte z pohledu edukační společnosti? 

Možná byste teď čekala široký úsměv a bezstarostný formát klidného čela. Nebude to negativní odpověď, nebojte se. (smích) Samozřejmě je to příjemné opět plánovat fyzické kongresy a těšit se na setkání s odborníky z lékáren a výrobních firem a také na přednášející. Přesto musím konstatovat, že edukační preference a zvyklosti našich klientů se za dva předcházející roky vlivem okolností zřetelně změnily.

Jak to myslíte? 

Tak například fyzické dvoudenní kongresy budeme realizovat pouze ve městech, která jsou exponovaná zájmem o prezenční formu studia s naplněním kongresové kapacity nad 150 účastníků. Hodně odborníků - lékárníků potvrzuje trend, který provází všechna odvětví. K osobnímu setkání směřují spíše konfrontační akce a události, kde dochází k aktivní výměně názorů v rámci jednotlivců nebo skupin.

Studující hledají častěji obsah na on-line platformách. Významně účastnicky posilují naše studijní projekty Educomm.cz a 3D360° kongresy, a to rekordně! Na každém 3D360° kongresu studovalo více než 1000 odborníků z lékáren. Healthcomm magazín zase zvyšuje čtenost díky aktuálnímu obsahu, ale také připomínkou toho nejlepšího, co již bylo napsáno - seriálům respektovaných autorů z řad lékárníků i lékařů. Čtenáře lákají také video rozhovory a samozřejmě soutěže či foto soutěže.

Proč si myslíte, že je tak vysoká účast na 3D360° kongresech?

Nemyslíme, my to víme! V loňském roce proběhl podrobný průzkum v lékárnách a máme odpovědi od více než 400 lékárníků a farmaceutických asistentů z kongresů Healthcomm a portálu Educomm. Baví je to prostředí a líbí se. (smích)  V součtu přes 80 % respondentů nám to potvrdilo (rozhodně a spíše ANO). Čekali jsme více problémů s novými prvky interakce a ovládáním, ale musím říct, že čeští lékárníci jsou úžasní a neskutečně adaptabilní profesní skupinou. Dostali od nás tu největší jedničku!

Zdroj: Educomm.cz: Průzkum formou online dotazníku, který měl zmapovat přání a preference studujících farmaceutů (2022)

Teď v březnu proběhne další 3D360° kongres. Jaký bude obsah a na co účastníky nalákáte?

Ano, startuje 6. března a je již v pořadí šestým 3D360° kongresem. Už jsme provázeli účastníky odborného kongresu virtuální Prahou, Barcelonou nebo Budapeští. Tentokrát je to New York, tedy Spojené státy americké, ale také Kanada. Prostě, pozveme lékárníky za „velkou louži", kde na ně čeká ještě větší portfolio firemních expozic, doprovodný program o lékárnách v Kanadě a USA, reportáže, nové expozice VR a 3D kino, ale především opět kvalitní odborný program.

Kongresu se účastní i obchodní oddělení Americké ambasády v ČR a několik odborných organizací. Velkou podporu má březnový on-line kongres i od ČKFA, která poskytne svým členů vstupenky pro účast. Přestože vstup na kongres je v hodnotě 1000 Kč, bude účast na kongresu pro většinu odborníků z lékáren bez finančních nákladů. Velký počet partnerů totiž pro ně pořídil s předstihem vstupenky.

„Pro návštěvníky VI. Kongresu 3D 360°jsme připravili celkem 9 odborných přednášek. Pokud zhlédnete všechny akreditované přednášky a splníte závěrečné testy na min. 75 %, můžete získat body od ČLnK do systému celoživotního vzdělávání. ČKFA garantuje 3D kongres pro farmaceutické asistenty. Akce je též garantována POUZP, je tedy určená i pro všeobecné zdravotní sestry a další nelékařské zdravotnické profese. V Malém sále naleznete neakreditovaná sdělení na aktuální témata," doplňuje informace Zdeňka Břeně k nejbližší online akci Bc. Nikola Orlitová, manažerka 3D kongresů a fyzických akcí. 

Zdeňku, zmínil jste, že znáte témata, která lékárníky zajímají. Která to jsou?

Nebylo to velké překvapení. Na portálu Educomm jsou velmi oblíbené video přednášky na téma psychologie nebo osobního rozvoje. V Edushopu, kde lékárníci mohou získat za své studium dárky, jsou nejvíce v košíku vouchery pro vstup a studium přednášek na platformě osobního a profesního rozvoje EDUWIN.cz. Ale silné zastoupení v průzkumu měla i témata jako novinky v terapii, zdravotnické prostředky a také mikrobiom lidského těla. V Healthcomm magazínu je zájmový trend obdobný.

Zdroj: Educomm.cz: Průzkum formou online dotazníku, který měl zmapovat přání a preference studujících farmaceutů (2022)

 

Vrátila bych se k průzkumu. Jeho část se věnovala i otázkám edukace přímo v lékárnách. Jaký je výsledek?

Zajímavý. Lékárny vidí reprezentanty velmi rády, ale tak jednou za měsíc. Lékárníci by od reprezentantů chtěli dostávali kvalitní a odborné informace k nabízeným produktům, ale mají na ně v průměru dle průzkumu 5 minut času. Tohle vnímám, bohužel pro obě strany, jako nepříjemnou skutečnost a paradox. Odborníci v lékárnách mají zájem o informace, ale zároveň mají v lékárně opravdu výrazně méně času.

.............................................

Pozn. redakce:

Výběr výsledků průzkumu jsme komentovali v Magazínu

v článku PRŮZKUM EDUCOMM NA TÉMA VZDĚLÁVÁNÍ v prosinci 2022.

.............................................

 

Jaké je tedy řešení?

Zájem o informace neklesá, naopak roste. Ale mění se místo, které je vhodné pro přijímání informačních toků. A zásadně směřujeme k době, kdy lékárník má sám volitelný prostor, kdy se bude vzdělávat. Samozřejmě ne jediných, ale velmi silným zázemím, je prostor online.

Na jaké aktivity z dílny Health communication se lékárníci mohou letos těšit?

Máme jich hodně. Čeká nás rebranding Healthcomm magazínu, inovace některých webových stránek projektů, nový 3D360° kongres USA/Kanada a na podzim 3D360° kongres Varšava/Polsko. Ještě před prázdninami proběhne výjimečný 3D kongres na téma Mikrobiom v souvislostech, což bylo právě jedno z preferovaných témat účastníků našeho průzkumu. Dále máme před sebou 6 prezenčních odborných kongresů. Ale především ještě větší péče o komfortní studium lékárníků a farmaceutických asistentů na video platformě Educomm. Educomm je vlajkovou lodí ve vzdělávání, která nabízí možnost studia 24 hodin denně, celý rok a odkudkoli chcete. Na podzim překvapíme velkou edukační akcí pro pacienty a širokou veřejnost. Máme toho ještě hodně před sebou...

...ale mám štěstí, že můžu pracovat se skvělým týmem kolegů, kteří mi každý den připomínají svým počínáním, že má smysl vyvíjet stále nové projekty a přinášet interaktivní a komfortní vzdělávací prostředí včetně přenosu informací v segmentu, kde je to velmi důležité.

Přeji pohodový konec zimy a krásný vstup do teplejších dní roku 2023!

A my děkujeme za rozhovor!

Chramst

Zpět

PREVENCE KARDIO-VASKULÁRNÍCH CHOROB ONLINE

Od 29. května do 27. června 2024 můžete vystudovat odborný program kongresu KARDIO 2024, osvojit si aktuální poznatky z problematiky kardiovaskulárního zdraví, obohatit vaše poradenské programy v lékárně, seznámit se s novinkami lékárenského trhu nebo posílat své dotazy na přednášející tak, abyste měli takové informace, které pro vás budou využitelné v praxi. Na akreditovanou akci pro zaměstnance lékáren (celkem můžete získat 13 bodů do systému CV), kterou pořádá Healthcomm Professional, se můžete registrovat již nyní na www.healthcomm.cz/online-akce

NEJATRAKTIVNĚJŠÍ ZAMĚSTNAVATEL V OBLASTI FARMACIE 2024

Společnost GSK získala ocenění Randstad Award 2024, když byla vyhlášena nejatraktivnějším zaměstnavatelem v České republice v oblasti farmacie a zdravotnictví. Výsledky vzešly z veřejného mínění a hodnocení zaměstnanců v nezávislém průzkum Randstad Employer Brand Research. V letošním roce se do průzkumu zapojilo 165 zaměstnavatelů v ČR. V kategorii farmacie & zdravotnictví se na dalších místech po vítězné společnosti GSK umístily společnosti Zentiva a Roche.

TÝDEN ŠTÍTNÉ ŽLÁZY 25.–31. KVĚTNA

Letošní 16. ročník osvětové kampaně Týden štítné žlázy nese podtitul „Táhneme za jeden provaz“. Dlouhodobým cílem kampaně je zvýšit povědomí veřejnosti o různých formách poruch štítné žlázy, což může následně pomoci lépe a včas diagnostikovat ty, kteří o své nemoci nevědí. Onemocnění štítné žlázy je často bezpříznakové, ale včasný záchyt a léčba předejdou možným komplikacím. Endokrinologů je nedostatek, proto se o nemocné stará čím dál víc praktiků. Do jejich péče přejde až pětina pacientů. V České republice je Týden štítné žlázy odborně zaštítěn Českou endokrinologickou společností ČLS JEP a podpořen společností Merck.

SVĚTOVÝ DEN HYPERTENZE

Kardiovaskulární onemocnění jsou nejčastější příčinou smrti. Hlavními rizikovými faktory jsou kouření, vysoký cholesterol a vysoký krevní tlak. Na nebezpečí a fatální důsledky zvýšeného krevního tlaku upozorňuje Světový den hypertenze, který připadá na 17. května. Arteriální hypertenze je definována jako opakované zvýšení krevního tlaku ≥ 140/90 mmHg naměřené minimálně při dvou různých návštěvách v ordinaci lékaře. Úkolem Světového dne hypertenze je upozornit na význam udržování krevního tlaku v optimálních mezích, respektive upozornit na rizika, která přináší vysoký krevní tlak.

DOPORUČUJEME


JAKÉ TÉMA BY VÁS ZAUJALO V ČLÁNKU ČI PŘEDNÁŠCE?

ANDROPAUZA
MODRÉ SVĚTLO A STÁRNUTÍ KŮŽE
CHRONICKÉ ZÁNĚTY