Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



POSLEDNÍ LETOŠNÍ KONGRES HEALTHCOMM PROFESSIONAL ZAVÍTAL DO BRNA



Plné sály a dobrá nálada, tak to vypadalo na 92. odborném kongresu Healthcomm Professional, který se uskutečnil v brněnském hotelu Brno Exhibition Centre. Jednodenní akce, kterou organizovala společnost Health communication proběhla 21. října. Kongresy Healthcomm jsou zařazeny do kontinuálního vzdělávání lékárníků dle řádů ČLnK s přidělenými body. Brněnský kongres byl ohodnocen 18 body. Zajímavý odborný program, renomovaní lektoři, krásné prostředí hotelu a možnost setkat se s kolegy - to byly důvody, proč se od brzkých ranních hodin plnily sály i foyer farmaceuty. Celkem dorazilo více než 230 lékárníků, farmaceutických asistentů, dalších zdravotnických profesionálů i zástupců partnerských společností.

Kongres moderoval Vojtěch Bernatský, který v příjemném duchu provedl studující programem se 14 odbornými sděleními. Generálním partnerem byla společnost sanofi, hlavním partnerem společnost Nutricia, partnery komunikace Callingway a Erbia mobile. Magazín Healthcomm byl tradičně v roli mediálního partnera kongresu. 

První ranní přednášku na téma Bolest v krku a co můžeme doporučit odprezentoval prof. MUDr. Ivo Šlapák, CSc. Téma, které s podzimem přivádí do lékáren mnoho pacientů napříč věkovým spektrem. V přednášce byly uvedeny základní postupy u jednotlivých typů bolesti v krku, doporučení u konkrétních diagnóz a v neposlední řadě i správně zvolené lékové formy. 

 

Během kongresu zazněla témata týkající se aktuální problematiky, která byla přizpůsobena současným požadavkům publika - zaměstnancům lékáren. Po každé přednášce měli účastníci možnost položit přednášejícím dotazy, nebo se mohli aktivně zapojit do programu pomocí hlasovacího zařízení. Celodenní program byl rozdělený do čtyř bloků. Na pódiu se vystřídala řada zdravotních témat. Například o hemeroidech, což je pro mnoho pacientů citlivé téma, hovořili v návaznostech MUDr. Martin Kouda a PharmDr. Gabriela Kroupová. 

„Důležitá je komunikace s pacientem, abychom zjistili skutečné příznaky onemocnění. Jedině tak jsme schopni určit, zda se může jednat o hemoroidální onemocnění či nikoliv a zvolit komplexní řešení potíží, které bude v souladu s doporučeními. Na základě zjištěných příznaků případně doporučili pacientovi návštěvu odborníka, který vyloučí závažnější onemocnění, než jsou hemoroidy," vyzdvihla v přednášce Hemoroidy nebo jiný problém? Dr. Kroupová.

Prof. MUDr. Eva Králíková, CSc., odprezentovala na pódiu velice zajímavé téma - Kuřák v lékárně. Protože většina kuřáků by raději nekouřila, zájem lékárníka většinou uvítají. Prof. Králíková ve svém sdělení připomněla, že je v současnosti v lékárnách na 200 poradenských center pro kuřáky, které vedou farmaceuti na základě kurzů ČLnK. Také nesmíme zapomenout na aktuální problematiku onemocnění dýchacích cest, tématu se proto věnovalo hned několik přednášejících, například o Řešení infekci horních dýchacích cest v lékárenské praxi přednášel PharmDr. Martin Poruba, Ph.D. 

Jak je již zvykem, na každém kongresu Healthcomm Professional jsou pro účastníky připraveny rovněž vědomostní soutěže, nové 3D animace a virtuální realita - protože i moderní technologie mohou sloužit nejen k zábavě a hrám, ale i k názorné edukaci.  

 

Kromě sálu, kde se účastníci vzdělávali, se také mohli pobavit v místnosti s 26 expozicemi partnerských společností. Mohli se seznámit s novinkami pro lékárenský trh, nebo si plnými doušky vychutnat zážitek virtuální reality. Virtuální realitu přinesly účastníkům partnerské společnosti sanofi a Naturevia.

Letos proběhl poslední fyzický kongres společnosti Health communication s.r.o. Pro ty, kterým se nepodařilo zúčastnit se kongresu v Brně, nebo jsou zastánci online vzdělávacích projektů z pohodlí domova, má společnost připravenou online konferenci. Ta poběží od 15. listopadu až do konce roku 2022.

Fotodokumentaci z brněnského kongresu naleznete ZDE nebo na našich sociálních sítích Facebook a Linked-in.

Tým Healthcomm Professional a -red-

Zpět

ATRAKTIVNÍ TÉMATA BŘEZNOVÉHO ON-LINE KONGRESU

První letošní akreditovanou akcí pro lékárníky a farmaceutické asistenty je VIII. 3D 360° kongres Healthcomm Professional – Berlin, v jehož on-line prostředí můžete studovat přednášky od 13. března 2024 až do 14. dubna 2024. Registrace je dostupná prostřednictvím tlačítka "Přihlášení" na webu www.healthcomm.cz v sekci „ONLINE AKCE“. Máte možnost vybrat si mezi slovenskou nebo českou registrací. S registrací vám také pomůže manuál, který naleznete v článku na Magazínu: NOVÉ STRÁNKY HEALTHCOMM PROFESSIONAL. Kongres bude spuštěný online na dobu 30 dní, a odborný obsah bude akreditován u ČLnK, ČKFA, SKMTP a POUZP. Velkým lákadlem jsou atraktivní témata přednášek: Jarní detoxikace pomocí léčivých hub a rostlin, Imunologie člověka s důrazem na alergický zánět, Doplňky stravy pro kojící ženy, Regulace reklamy na léčivé přípravky či problematika funkční zácpy aj. Předešlého on-line kongresu se zúčastnilo přes 1500 účastníků. Využít můžete také kód MAG24 pro volný vstup. ČLnK ohodnotila celý odborný program celkem 13 body, vystudovat ale můžete i samostatné bloky za příslušný počet bodů do systému CV.

ČERNÉHO KAŠLE RAPIDNĚ PŘIBÝVÁ

Do Informačního systému infekčních nemocí (ISIN) bylo od začátku roku 2024 do 13. 2. nahlášeno již 698 případů černého kašle. Onemocnění zasahuje všechny věkové skupiny, nejvíce případů je hlášeno ale u teenagerů ve věku 12 až 18 let. Znepokojující je už 16 infekcí černým kašlem u dětí do jednoho roku. Černý kašel ohrožuje zejména novorozence a plně neočkované kojence. Jde o vysoce nakažlivé onemocnění respiračního traktu způsobené bakterií Bordetella pertussis. Patří mezi vůbec nejzávažnější onemocnění dětského věku.Podobnou situaci hlásí podle ECDC i další evropské země, jako například Dánsko, Chorvatsko, Belgie či Nizozemí. Trápí vás kašel a zhoršuje se v noci? Nechte se vyšetřit! Vyšetření probíhá stejně jako odběr z nosu na covid-19. Více na stránkách https://szu.cz/aktuality/

SOUTĚŽ OD SRDCE PRO SRDCE

Na Educommu probíhá celý únor soutěž o 4 tlakoměry prémiové značky microlife. Výherci si navíc budou moci vybrat barvu tohoto užitečného pomocníka pro domácí diagnostiku. Prvního výherce vylosují v Educommu již 14. února - na svátek sv. Valentýna!

SUCHEJ ÚNOR

Český národ pije nad míru. Suchej únor je česká osvětová kampaň, která již od roku 2013 podporuje a propaguje měsíční abstinenci od alkoholu. Akci pořádá organizace Suchej únor (dříve Liga otevřených mužů). Vyzývá lidi k měsíčnímu odepření si alkoholických nápojů a zvědomění si svého vztahu k alkoholu, případně též poukazuje na jeho rizikové užívání. Podle průzkumu ResSOLUTION Group a Nielsen se každoročně do výzvy hlásí kolem 900 000 lidí. Heslo letošního ročníku je “Suchou cestou“. Lákadlem pro registrované je mj. únorový bylinkovo-čajový kalendář naplněný českými čaji Leros. Více na https://suchejunor.cz/.

DOPORUČUJEME


JAKÉ TÉMA BY VÁS ZAUJALO V ČLÁNKU ČI PŘEDNÁŠCE?

verbální komunikace
neverbální komunikace
empatie