Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



PUBERTA NEBO MOUDRÝ VĚK?



Aneb 10 let s Health communication...

Kdyby byla firma jako člověk, rozhodně by s věkem neměla zestárnout nebo zlenivět, ale naopak zmoudřet. Neměla by zpomalit a unavit se, ale neustále se vyvíjet. Nějaké ty vrásky nejsou na škodu, dá se z nich vyčíst běh života, trable, zkušenosti, ale i následné poučení.

A růst? Tady je to v pořádku jak u lidí, tak  u firmy - je přirozený a nutný. 


O lidském životě řekl oblíbený francouzský spisovatel Antoine de Saint-Exupéry:

 „Běh času nikdy nemáme cítit, čas má zpevňovat a dávat zrát a stárnout." 


V deseti letech jsou děti v první pubertě - mění se jejich vzhled i chování, vymezují se vůči autoritám, hledají své místo ve společnosti. Jak je to s firmou po 10 letech? Je v pubertě, nebo je již moudrá? Zraje, nebo se zpevnila natolik, že zkostnatěla?

Společnost Health communication s.r.o. působí letos 10. rokem na poli odborné edukace.

Zdá se, že rozhodně nestagnuje, což dokládá i počet projektů, které od založení přidala do svého portfolia. Health communication s.r.o. se od roku 2009 zabývá vzděláváním odborné veřejnosti v oblasti farmacie a marketingovou komunikací v rámci edukačních projektů. Tým Health communication vyvíjí a využívá moderní formy vzdělávání, například unikátní 3D vizuální animaci, která napomáhá k pochopení určité problematiky v dané oblasti. Cílem je zjednodušit, usměrnit a předat odborné informace koncovým zákazníkům. Své aktivity společnost podporuje dialogem s odborníky v oblasti farmacie, medicíny, marketingu a komunikace.

Jedním z klíčových projektů je Healthcomm, který se zaměřuje na pořádání odborných seminářů, kongresů, sympozií a workshopů. Nejznámější jsou odborné kongresy HealthComm Professional pro odborníky z oblasti farmacie. 

Jen málokterý zaměstnanec lékárny by neznal e-learningový video portál Educomm.cz, jehož videopřednášky a e-learningové kurzy jsou zařazené do celoživotního vzdělávání, stejně jako je tomu po absolvování odborného kongresu HealthComm Professional. V letošním roce je na portálu Educomm registrováno přes 9 000 lékárníků, farmaceutických asistentů a studentů farmacie.

Health communication roste, a tak k portálu Educomm.cz v běhu času přibyly e-learningové portály Edusestra.cz, Edumedic.cz a Edudental.cz.  

Rychlé a aktuální zprávy z oblasti farmacie a medicíny přináší zaměstnancům lékáren každý měsíc i náš online Magazín HealthComm, rovněž projekt z rodiny Health communication s.r.o. 


Zeptali jsme se těch, kteří se starají o jednotlivé projekty Health communication:

1. Jaké byly jejich začátky ve společnosti HealthComm, jaké měli plány a vize?

2. Co je v rámci jejich projektu za poslední dobu nejvíce potěšilo?

3. Co by svému projektu přáli do budoucnosti?


Veronika Glosová

obchodní manažer, moderátor sobotního kongresového programu a řady doprovodných akcí HealthComm

1. V původním sídle firmy - kanceláři o rozloze 3 x 2 m, se v letech 2009 - 2010 odehrávalo snad úplně všechno: od zpracování obchodních nabídek našich prvních partnerů, po komplexní přípravu odborných kongresů. V té době jsem do práce dojížděla na kole, které s námi sdílelo i onen kancelářský prostor. Z prvopočátku byla velká nedůvěra nejen od farmaceutických firem, ale i lékáren, že dokážeme profesionálně zorganizovat odbornou akci. A vidíte, už jsme tady 10 let a jsme respektovaným partnerem v oblasti vzdělávání, jak pro zaměstnance lékáren, tak i pro výrobní a distributorské firmy v oboru farmacie a medicíny. Naše projekty se neustále rozvíjejí: roste počet odborníků, kteří naše akce pravidelně vyhledávají. No, a i ta naše kancelář je větší. Takže rosteme!

2. Po 10 letech nejvíc potěší, když na kongresech poznávám tváře, které jsem vídala i na začátku. Mám pocit, že jsme taková velká rodina a znamená to pro mne, že práci děláme dobře, že jsme přesvědčili zaměstnance lékáren, že zajít na náš kongres se vyplatí. Těší mne samozřejmě také kladné odezvy na naše další projekty a aktivity, které pro lékárníky, zdravotní sestry, lékaře, ale také firemní partnery vytváříme. Vím, že jsem v Health communication našla před 10 lety práci, která mě skutečně baví a naplňuje.

3. Nejen celé naší společnosti, ale také mým kolegům přeji spoustu úspěchů a dalších skvělých nápadů, jak společnost Health communication neustále rozvíjet a přispívat tak ke vzdělávání všech zdravotnických profesí.

Mgr. Veronika Pávková

projektový manažer portálů Edumedic.cz, Edusestra.cz a Edudental.cz

1. Do rozjetého vlaku společnosti jsem nastoupila před 3 lety, kdy byl portál Edumedic v počátcích. Zjišťovalo se, zda o online vzdělávání lékařů bude vůbec zájem, jak ze strany odborníků, tak ze strany klientů. Po pozitivních zkušenostech a kladných ohlasech jsme se rozhodli, že z portálu Edumedic postupně vytvoříme uznávaný edukační portál, který nabídne lékařům vzdělávat se bez omezení místa a času. A ukázalo se, že jsme se vydali správným směrem. Mojí největší ambicí v této chvíli je, aby každý lékař, který se chce dále vzdělávat a profesně rozvíjet, znal náš portál a vždy na něm našel témata a odborníky, kteří ho nezklamou.

2. V posledních 2 letech se s portály Edumedic a Edusestra účastním zásadních oborových akcí, kde zjišťuji, že portály jsou již v povědomí lékařů a sester, což je pro mě velkou odměnou a zároveň i další motivací k jejich rozvoji. Setkání s odborníky mě inspiruje k dalším nápadům. Snažím se propojit online svět s přímým kontaktem s našimi uživateli. V současnosti portál Edumedic patří mezi uznávané vzdělávací portály v oboru psychiatrie. S portálem Edudental jsme jako první přišli na scénu video-elearningu pro dentální tým. Na jednom portálu se tam může vzdělávat celá ordinace.

3. Všem třem „mým" projektům bych přála, aby se staly součástí profesního života uživatelů dané specializace a aby se nám podařilo posouvat se v trendech moderních výukových technologií. Zároveň bych chtěla, abychom si udrželi „lidský přístup" a osobní vztah k uživatelům.

Patrik Dolák

projektový manažer video e-learningového portálu Educomm.cz

1. Začínal jsem ve společnosti Health communication před 8 lety. Tehdy měla firma sídlo v malé kanceláři, kde se nám museli „vlézt" i krabice s materiály, které jsme s sebou vozili na kongresy. Neměli jsme samostatný sklad, kam si věci uložit, takže zejména v období před kongresy jsme byli rádi, že si máme kam sednout. Vzpomínám na to ovšem rád, bylo to hezké období, ve kterém nebyla nouze o legraci. V té době bylo mým hlavním cílem informovat lékárníky a farmaceutické asistenty o (ještě v té době ne moc známém) portálu Educomm.cz. Museli jsme farmaceutům představit zcela novou možnost vzdělávání, která v té době nebyla zdaleka populární, a to nebylo vůbec jednoduché. Ovšem rostoucí čísla registrovaných a velmi hezká zpětná vazba, kterou jsme získávali bezprostředně při osobním kontaktu na kongresech, pro nás byly hnacím motorem, abychom v započaté činnosti pokračovali a nezaspali v inovacích. Nejtěžší bylo z mého pohledu zaregistrovat prvních 3000 zaměstnanců lékáren do systému, potom (i díky jim samotným, že si vzájemně sdíleli výhody projektu) začal počet studujících velmi rychle růst.

2. Když budu mluvit za sebe, nejvíce mne potěšilo spuštění nové platformy v loňském roce. Byl to de facto od startu Educommu největší zásah do systému, kdy jsme zcela změnili grafiku i funkce, které nám do budoucna pomohu projekt dále rozvíjet. Připravovali jsme se na tento inovativní krok půl druhého roku a občas se mi zdály diskuse a meetingy s IT oddělením nekonečné (smích). Ale povedlo se! A věřím, že změnu a posun ocenili i samotní uživatelé. První reakce na vylepšenou platformu Educomm.cz máme více než pozitivní.

3. Přál bych Educommu, ať plní stále (a ještě více) svůj účel, a tím je šetřit lidem čas v dnešní uspěchané době. Chceme jim prostřednictvím portálu přinést kvalitní a originální obsah, který jinde nenajdou. Člověk se musí neustále vzdělávat, aby měl přehled. Zvlášť v moderním a stále se vyvíjejícím oboru, jakým farmacie je, to platí dvojnásobně. Proto každý přínos, který usnadní najít správné, přehledné a uchopitelné informace, se cení. To je moje přání pro další úspěšné roky Educommu. 

Ing. Pavla Přidalová

manažer a koordinátor fyzických akcí HealthComm

1. Musím říci, že super start! Celý kolektiv na mne působil přátelsky a na post koordinátorky akreditovaných akcí pro lékárníky jsem se moc těšila. Proto jsem od nástupu obětovala práci i spoustu svého volného času, abych se od svých služebně starších kolegů naučila co nejvíce. Velkou zkušenost jsem nabyla od své předchůdkyně, která mi celou agendu fyzických akcí postupně předávala, aby se věnovala online Magazínu HealthComm, který právě čtete (smích). Prvním samostatným úkolem byla organizace odpoledních sympózií, což byly menší akce, na které jsme proto vyjížděli pouze ve tříčlenné sestavě. Přesuny autem na tyto akce, ale i atmosféra samotných sympózií jsou zážitky, na které budu stále a ráda vzpomínat. Právě fakt, že sympózia byla koncipována pro úzkou skupinu odborníků, nahrával osobnějšímu přístupu a úžasné atmosféře. Od těchto odpoledních akcí jsem se dostala až k organizaci větších kongresů, což už nebyla taková „procházka růžovým sadem". Ale díky podpoře kolegů se každý kongres vydařil podle našich představ, což potvrdila i zpětná vazba od účastníků. Asi nejtěžším úkolem (a zároveň i mojí vizí) bylo udržet úroveň a profesionalitu, kterou nastavili moji předchůdci, a účastníci, lektoři i partneři ji proto očekávali.

2. Nejvíce mě vždy potěší, když vše na akci probíhá bez komplikací a všichni účastníci, přednášející i naši partneři jsou spokojeni. To je pro mě největší odměna po každé vydařené akci.

3. Hlavně stále více věrných a spokojených účastníků a firemních partnerů, kteří budou rádi a pravidelně navštěvovat naše akce a pomáhat nám dotvářet skvělou kongresovou atmosféru.

Zdeněk Břeň

zakladatel a ředitel společnosti Health communication s.r.o.

1. Vize? To už je téměř 10 let! Vizí bylo moderní vzdělávání pacienta - přinášet mu jednoduše informace o zdraví a uvést na trh moderní platformy pro vzdělávání lékárníků a farmaceutických asistentů. Většina cílů se podařila díky skvělé práci úžasného týmu a jsem přesvědčený, že už několik let udáváme trend moderního vzdělávání pro lékárny v České republice. Dnes máme na kongresech 3D plátno a Virtuální realitu pro více než 1800 účastníků ročně a na virtuálním kongresovém portálu studuje většina zaměstnanců lékáren.

2. Nejvíce mě těší, že připravujeme pro rok 2020 další nové inovace a novinky, které přinesou odborníkům v lékárnách ještě zajímavější a interaktivnější formu studia. Spuštěním portálů EDUMEDIC a EDUDENTAL jsme vstoupili do vzdělávání lékařských profesí a jsem velmi rád, že se naše projekty v rámci skupiny Health communication skvěle doplňují.

3. Co bych si přál? Aby nás to pořád bavilo. A že nás to baví, je doufám znát! (smích) A přeji hlavně hodně zdraví, jak projektům, tak všem mým kolegům.

Zpět

PREVENCE KARDIO-VASKULÁRNÍCH CHOROB ONLINE

Od 29. května do 27. června 2024 můžete vystudovat odborný program kongresu KARDIO 2024, osvojit si aktuální poznatky z problematiky kardiovaskulárního zdraví, obohatit vaše poradenské programy v lékárně, seznámit se s novinkami lékárenského trhu nebo posílat své dotazy na přednášející tak, abyste měli takové informace, které pro vás budou využitelné v praxi. Na akreditovanou akci pro zaměstnance lékáren, kterou pořádá Healthcomm Professional, se můžete registrovat již nyní na www.healthcomm.cz/online-akce

STAN PROTI MELANOMU

Přijďte si zdarma a bez objednání vyšetřit pigmentová znaménka. Akce pro širokou veřejnost zaměřená na prevenci rakoviny kůže proběhne letos již po osmnácté. Generálním partnerem je lékárenská síť Dr. Max. V mobilních stanech vybavených nejmodernějšími dermatoskopy bude pro zájemce k dispozici nejen samotná diagnostika pigmentových znamének, ale také odborné poradenství ohledně vhodné ochrany před slunečním zářením. V loňském ročníku akce bylo vyšetřeno celkem 3 655 osob a odhaleno bylo 103 zhoubných nádorů. Stany se v dubnu 2024 otevřou vždy od 10 do 18 hodin: 22.–23. 4. Praha, Václavské náměstí; 29. 4. Brno, náměstí Svobody; 30. 4. Ostrava, Shopping Park Avion. Více na stan.denmelanomu.cz

LEGIONELÓZA NA VZESTUPU

Letos onemocnělo Legionelózou už 104 osob, meziročně nejvíc za posledních deset let. Odborníci ze SZÚ odhadují, že na vině může být častější snaha lidí ušetřit za ohřev vody. Bakterie Legionelly se množí velmi rychle při teplotách mezi 25 a 45 °C. Studenou vodu je proto potřeba držet pod 20 °C a teplou nad 50 - 60 °C s možností ji ještě přihřát, aby bakterie zahynuly. Bakterie Legionelly se šíří ve vodovodním potrubí, ale také klimatizací, aerosolem z domácích zvlhčovačů a fontán. Onemocnění obvykle začíná horečka, třesavka, bolení hlavy a svalová bolest. Následuje suchý neproduktivní kašel a bolesti na prsou a dochází k rychlému vývoji těžké formy pneumonie. K redukci bakterie ve vodě lze dojít pravidelnou spotřebou, termickou úpravou (teplota vody optimálně nad 55°C na všech místech systému) či chemickou dezinfekcí. Základem je ale pravidelná kontrola a údržba vodovodního systému.

SVĚTOVÝ DEN ZDRAVÍ 7. 4.

7. 4. 1950 vznikla Světová zdravotnická organizace – WHO (World Health Organization). Tento den je připomínkou, že bychom si měli neustále budovat a zlepšovat svou kvalitu života. Zároveň ukazuje, že se WHO neustále snaží o vymýcení různých nemocí, o snižování nemocnosti a úmrtí po celém světě. Činnost této organizace je zaměřena především na prevenci. 7. dubna se tedy zkuste zamyslet, kdy jste byli naposledy na preventivních prohlídkách a naplánujte si je! Ministr Zdraví, ideová a expertní interdisciplinární platforma spojující profesionály z různých oblastí, zjistila, že 14 % Čechů nepodstoupilo za posledních 10 let žádnou preventivní návštěvu u lékaře.

DOPORUČUJEME


JAKÉ TÉMA BY VÁS ZAUJALO V ČLÁNKU ČI PŘEDNÁŠCE?

verbální komunikace
neverbální komunikace
empatie